جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 16.12.2022, 16:10

بیانیه کانون مدافعان حقوق بشر:

قوه قضائیه ایران سراسر فاسد و قضات سرسپرده‌اند


بیانیه کانون مدافعان حقوق بشر،
در ارتباط با وقایع اخیر و نقض مستمر و سیستماتیک حقوق بشر

ملت شریف ایران

رژیم تمامیت خواه جمهوری اسلامی ایران براستی که نمونه‌ای منحصر به فرد در داشتن اشتهائی مفرط برای کشت و کشتار مردمی است که ادعای حکومت و رهبرش ادعای ولایت و پدری بر آنها دارد. ولایتی که به ادعای خود از فقه شیعه سرچشمه می‌گیرد و رفتار و گفتار و کردارش چنان می‌نماید که به روشنی بر فلسفه هدف وسیله را توجیه می‌کند استوار است. در حالی که فرمان آتش به اختیار به حامیان خود صادر می‌کند و انها را مسلح به انواع سلاحهای کشنده می‌کند و با تطمیع و تشویق به جان معترضان و مخالفان دیکتاتوری و استبداد دینی حاکم می‌اندازد، بهترین فرزندان این مرز و بوم را فقط و فقط به جرم آگاهی و استفاده از حقوق انسانی و شهروندی شان به صلابه می‌کشد.

فراموش نکنیم که ایران یکی از کشورهای متعهد به مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر و کنوانسیونهای بین المللی آن می‌باشد ولیکن رفتار و گفتار و کردار مسئولان و در رأس آن رهبر این نظام فقاهتی نشان می‌دهد که هیچ اعتقادی به حقوق بشر و حقوق شهروندی ملت ایران ندارند. عملکرد مسئولان جمهوری اسلامی ایران آشکارا نشان می‌دهد که نه تنها تعهدات بین المللی‌اش که حتی قوانین مصوب خود را هم به سخره گرفته خوداست. جمهوری اسلامی ایران هیچ ارزشی به جان و مال و آبرو وحیثیت و روح و روان ملت قائل نیست و در تمام این سال‌های سیاه حکومتش جان جوانان پر از عشق و امید ایران را به بازی گرفته است. در برخورد با معترضان و مخالفان خود هرروز روشهای نو و جدیدی برای ظلم و ستم بیشتر بر ملت ابداع می‌کند.

قوه قضائیه سراسر فاسد این رژیم با ادامه کار دادگاه‌های انقلاب یکی از بازوهای سرکوب آزادیهای مردم و قتل و غارت جمهوری اسلامی است. دادگاههای انقلاب از اساس غیر قانونی است و سوابق آن در شکنجه متهمان سیاسی، محاکمات غیرقانونی و صدور احکام حبس و اعدام مخالفان نظام، شاهد این ادعاست. این نهاد غیرقانونی صرفا برای پوشش رفتارهای فراقانونی مسئولان نظام در برخورد خشونت‌بار و مرگ آفرین رژیم با مخالفانش است که علیرغم گذشت ۴۴ سال از انقلاب اسلامی و استقرار حکومت ولایت فقیه همچنان برقرار مانده است.

قضات فاسد و سر سپرده این دادگاهها نیز از کمترین سواد حقوقی و شجاعت و استقلال قضائی برخوردار هستند و همچون عروسک خیمه شب بازی در دستان حکومت نمایش قضاوت را و آنهم کاملا ناشیانه و به غلط اجرا می‌کنند تا به حبس و شلاق و تبعید و اعدام و در یک کلام از زندگی ساقط کردن مخالفان نظام شکل و شمایل قانونی دهند. قضات دادگاههای انقلاب نه شناختی از اصل برائت دارند و نه قائل به اصول دیگر حقوقی همچون اصل تفسیر موسع از قوانین و مقررات آئین دادرسی کیفری و اصل تفسیر مضیق از قوانین کیفری در محاکمات معترضین و مخالفین نظام قائل هستند.

در حالی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی برگزاری تجمعات از حقوق اساسی ملت شناخته شده است، تجمعات مردمی با شدیدترین برخوردهای آتش به اختیاران رژیم مواجه می‌شود.

در حالی که دفاع مشروع از حقوق مسلم شناخته شده در قوانین کیفری ایران و منطبق با اصول حقوقی جهانی است، دفاع مردم دست خالی از خود و از هموطنان بی سلاحشان در مقابل آتشِ آتش به اختیاران سراپا مسلح، با سوء تفسیر از قوانین کیفری رد می‌شود و با آنها با شدیدترین روشهای مجازاتها و حتی با استفاده از قوانین شرعی نا نوشته برخورد می‌شود.

بسیاری از هموطنانمان در خیابانها و عابر و منازلشان مورد تعدی و تجاوز و قتل توسط مأموران آتش به اختیار رژیم قرار می‌گیرند بدون اینکه به شکایات آنها و شناسائی متجاوزان و قاتلان توجهی شود . پرونده‌های مردمی سالها در دادسراها و دادگاهها خاک می‌خورند و متجاوزان و قاتلان مجوز دار حکومت آزادانه در جامعه می‌چرخند و به شرارتهای خود ادامه می‌دهند، فرزندان برومند این سرزمین صرفا به دلیل اعتراض و مخالفت با نظام حاکم و استفاده از حق مسلم خود برای تعیین سرنوشت ساسی شان به زندانها افکنده شده و با داغ و درفش و دار و گلوله آتشین مواجه می‌شوند.

جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اعتراضات مردمی و تجمعات اعتراضی آنها و برای ایجاد جو رعب و وحشت بار دیگر شروع به اعدام جوانان برومند کشور کرده است.

کانون مدافعان حقوق بشر ضمن محکوم کردن هرگونه استبداد و دیکتاتوری حاکم خواهان بسته شدن تمامی پرونده‌های تشکیل شده علیه معترضین و مخالفین نظام سیاسی حاکم و آزادی کلیه زندانیان سیاسی است.

۲۳ آذر ۱۴۰۱
کانون مدافعان حقوق بشر



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024