جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 15.12.2022, 8:00

حمید فرخ‌نژاد از خامنه‌ای خواست کنار برود


حمید فرخ نژاد بازیگر سینمای ایران از علی خامنه‌ای خواست «دیکتاتور باشخصیتی» باشد و کنار برود.

او در یک پست اینستاگرامی به خصوصیات اخلاقی مشترک دیکتاتورها و سرنوشت آنها پرداخته و نوشته است:

“دیکتاتورها“ فارغ از اینکه در کجای دنیا یا در کدام مقطع از تاریخ ظهور می‌کنند، خصوصیات اخلاقی مشترک زیادی دارند فرقی نمی‌کند؛ ایدی‌امین باشی یا فرانکو یا مائو یا موسولینی یا پل‌پوت یا استالین یا چایشسکو یا فرعون یا علی خامنه‌ای. همگی به مرور توهم خودخداانگاری به سراغ‌شان می‌آید و خود را “حق مطلق“ می‌پندارن و “زوال‌ناپذیر” و “جاودان“، این بدان معنی نیست که دیکتاتورها انسان‌های کم‌فهمی هستن.

نه نیستند، روند مشترکی از همه آنها یک بیمار روانی می‌سازد که تفسیرهایشان از واقعیت بر اساس جهانی است که خودشان ساخته‌اند نه دنیای واقعی و همین مسئله پاشنه‌آشیل‌شان می‌شود و یکی دیگر از مشترکات دیکتاتورها یعنی ”انقراض“ را برایشان رقم می‌زند.

همه در یک چیز دیگر مشترکن؛ “سرنگون“ می‌شوند، باز هم این بدان معنی نیست که دیکتاتورها همه بد هستن، بعضی از دیکتاتورها حتی باعث پیشرفت و ترقی کشورهایشان می‌شوند ولی باز هم سرنوشتشان با دیگر هم‌نوعان دیکتاتورشان تفاوت نمی‌کند یا توسط نیروی خارجی یا ملت خودشان سرنگون و منقرض می‌گردند.

دیکتاتور ها یا می‌جنگند و نابود می‌شوند یا تسلیم می‌شوند و نابود می‌شوند، در هر دو صورت پایان‌شان یکی است. از مشترکات دیگر این صنف این است که همگی تصور می‌کنن با دیگر هم صنفان‌شان متفاوتن و اصلا دیکتاتور نیستند.

و اما با همه مشترکاتی که برشمردم یک تفاوت عمده با هم دارند _ دیکتاتورها یا با شخصیتن یا بی‌شخصیت _ دسته اول وقتی به پایان نزدیک می‌شوند “سرنوشت “را می‌پذیرند و کنار می‌روند و دسته دوم راه پر هزینه را انتخاب میکنن که منجر به بالا رفتن تلفات از هر دو طرف یعنی هم مردم و هم خودشان می‌شوند، به گونه‌ایی که در پایان داستان تکراری همه آنها، لایه‌های دوم و سوم منتسبان و منصوبان و نیروهاشان نیز به دلیل خشم مردمی که تلفات زیاد دادند، مورد انتقام قرار می‌گیرند _ گروه دوم کثیف می‌میرند _ بد.

“علی خامنه‌ای، تو برای ما دیکتاتور خوبی نبودی، لااقل بخاطر خودت دیکتاتور باشخصیتی باش.”



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024