جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 02.12.2022, 18:08

هیلاری کلینتون خواستار توقف مذاکرات با ایران شد


هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، روز پنجشنبه گفت که آمریکا «در حال حاضر در هیچ موردی» از جمله توافق هسته‌ای نباید با جمهوری اسلامی ایران مذاکره کند.

به گزاراش صدای آمریکا، خانم کلینتون در گفتگو با کریستین امانپور، مجری شبکه خبری «سی‌ان‌ان» بر حمایت خود از معترضان ایرانی تأکید کرد و گفت نباید به نظر برسد زمانی که مردم ایران در مقابل سرکوبگران ایستاده‌اند آمریکا دنبال توافق است.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه «نوعی بحث داخلی» در ایران صورت گیرد تا به «آزادی بیشتر و همچنین ظلم کمتر» منجر شود گفت: ما به هر کسی که در داخل مایل به صحبت است و احتمالاً نگران، پیام می‌فرستیم که چه اتفاقی دارد برای ده‌ها هزار ایرانی زندانی و صدها نفری که کشته می‌شوند می‌افتد.

هیلاری کلینتون همچنین به خروج دولت ترامپ از برجام اشاره کرد و گفت این موضوع باعث شد آمریکا توان نظارت بر اقداماتی را که داخل ایران انجام می‌شود از دست بدهد و [جمهوری اسلامی ایران] دوباره شروع به «چرخاندن سانتریفیوژها» کند.

خانم کلینتون چند روز پیش نیز در افتتاح نمایشگاه «چشم‌ها به ایران» از شیرین نشاط، هنرمند شناخته‌شده ایرانی حضور یافت که در همبستگی با اعتراضات جاری در ایران در نیویورک برپا شده بود.

هیلاری کلینتون همچنین از امضاءکننده‌های نامه‌ای است که جمعی از زنان سرشناس از ۱۴ کشور جهان منتشر کردند و در آن خواستار اخراج فوری جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون زنان سازمان ملل متحد شدند.

امضاکنندگان نامه که میشل اوباما و لورا بوش، بانوهای اول پیشین آمریکا را نیز در برمی‌گرفت، سرکوب شدید معترضان مسالمت‌جو توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی را محکوم کردند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024