جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 19.11.2022, 14:45

«این گل پرپر شده، هدیه به میهن شده!»


حمیدرضا روحی، جوان ۱۹ ساله تهرانی ساکن شهر زیبا، شامگاه جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ در منطقه شهر زیبای تهران با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشته شد.

خبرگزاری‌های وابسته به سپاه پاسداران تلاش کردند او را «بسیجی» معرفی کنند اما دوستان او تصاویری را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند که نشان می‌دهد که حمیدرضا روحانی در حال شعار دادن و مقابله با نیروهای امنیتی است.

پس از انتشار این تصاویر روزنامه جوان، نزدیک به سپاه پاسداران، نوشت «حمیدرضا روحی دارای سابقه عضویت عادی در بسیج بوده‌است اما پنج‌شنبه شب به عنوان معترض در اعتراضات خیابانی شرکت کرده بود.»

خبرگزاری فارس، رسانه وابسته به سپاه، پس از اینکه نور پهلوی، ‌فرزند رضا پهلوی پیام حمیدرضا روحی به خودش را منتشر کرد، خبر «شهادت» او را به «فوت» تغییر داد.

حمیدرضا روحی چند روز پیش در پیامی اینستاگرامی به نور پهلوی نوشته بود: «نور بر تاریکی پیروز است ملکه قلب‌ها»

روزنامه همشهری، دیگر رسانه حکومتی، قتل حمید روحی را به معترضان نسبت داده و مدعی شده بود «چندی قبل جان بولتون و برخی مقامات ضدایرانی اعلام کردند «معترضان» در ایران را مسلح کرده‌اند.»

خواهر محمد مختاری،‌ از کشته شدگان اعتراضات سال ۱۳۸۹ در ایران در توییتی نوشت که خبری از«نزدیکان خانواده حمیدرضا روحی به دستم رسیده که جنازه پسرشونو تحویل نمیدن تا زمانی که خانوادشون اعلام کنند که پسرشون بسیجی بوده و مردم زدنش…»

لیلی رشیدی، بازیگر دیروز با انتشار عکسی از حمیدرضا روحی با خود در اینستاگرامش نوشت: «حمیدرضا عزیز همه فکر می‌کردند تو پسر منی! هم سن پسر من هستی و امروز شنیدم تو هم به دنبال آرزوهایت با رنگین‌کمان رفتی به سوی آسمان. خنده و شوق و چشمان پر از آرزوی تو را فراموش نمی‌کنم، ما هر روز بغض و خشم‌مان بیشتر می‌شود.»

شامگاه جمعه ۲۷ آبان مناطق و محلات مختلفی از تهران شاهد اعتراضات مردم بود. جمعی از مردم نیز در خیابان نیلوفر دوم شهرزیبا و مقابل خانه حمیدرضا روحی تجمع کرده و به سر دادن شعارهایی «مرگ بر دیکتاتور» و «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» پرداختند.

مراسم خاکسپاری او روز شنبه ۲۸ آبان در بهشت زهرای تهران برگزار شد. شرکت‌کنندگان در مراسم شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور»، «عدالت کجایی»، «این گل پرپر ماست، هدیه به میهن ماست» و «این گل پرپر شده فدای میهن شده» سردادند.


تصویری از نوجوانی حمیدرضا روحی بر روی مجله پرستیژ- این مجله چند سال پیش حمیدرضا روحی را جذاب‌ترین نوجوان تهرانی معرفی کرده بود


اعلامیه مراسم سوم و هفتم حمیدرضا روحی در تهران



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024