جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 14.11.2022, 9:52

بمب‌گذار خیابان استقلال استانبول دستگیر شد


سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه صبح دوشنبه ۱۴ نوامبر / ۲۳ آبان درباره انفجار در خیابان استقلال استانبول گقت: فردی که بمب را در منطقه بی‌اوغلو گذاشته بود توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. هویت مظنون «ا.ا» و تبعه سوریه اعلام شده است. او از طریق شهر عفرین سوریه وارد ترکیه شده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سویلو اظهار داشت: حدود ۶ سال است که حادثه‌ای تلخ و تروریستی مانند آنچه دیشب در استانبول رخ داد، اتفاق نیفتاده بود. ما شرمنده ملت خود هستیم. امسال حدودا ۲۰۰ حادثه تروریستی را خنثی کردیم، شاید برخی از آنها می‌توانست عواقب بدتری نیز داشته باشد.

وی با تاکید بر ادامه مبارزه قاطعانه با معضل تروریسم گفت: در جغرافیای بسیار ملتهبی قرار داریم، اما با عزم راسخی تروریسم را نابود خواهیم کرد.

او ضمن تسلیت به خانواده قربانیان تصریح کرد: ۶ شهید داریم، برای آنان طلب رحمت و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت دارم. به عیادت مجروحان در بیمارستان رفتیم.

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده در خصوص این حمله تروریستی گفت: بر اساس ارزیابی‌های اولیه، دستور این اقدام از کوبانی صادر شده است. عامل جنایت از عفرین عبور کرده است. عامل این حادثه بازداشت شد. پیش از آن نیز حدود ۲۱ نفر دیگر بازداشت شده بودند.

سویلو با بیان اینکه «گروه تروریستی پ.ک.ک/پ.ی.د پشت این حمله تروریستی است»، اظهار داشت: از تمام نیروهایی که در دستگیری عامل حمله تلاش کردند، قدردانی می‌کنم، چون نقشه‌های شوم دیگری وجود داشت. به مبارزه قاطعانه با تروریسم و حامیان آن ادامه خواهیم داد.

او گفت: خیابان استقلال نورچشم ملت ماست. ما می‌دانیم کسانی که این اقدام را انجام دادند چه پیامی می‌خواهند به ما بدهند. ما این پیام را دریافت کردیم. نگران نباشید، این را بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت. به نظر من ضروری است که پیام تسلیت امروز ایالات متحده را به گونه‌ای ارزیابی کنیم که گویی قاتلی است و از اولین کسانی است که به صحنه جنایت آمده است.

وزیر کشور ترکیه گفت، عوامل بمب‌گذار قرار بود امروز - دوشنبه - به یونان فرار کنند، اما شب گذشته دستگیر شدند. به گفته سلیمان سویلو، قرار بوده پس از ورود به یونان فرد بمب‌گذار سر به نیست شود اما فرد موظف به این کار نیز بازداشت شده است.

بازداشت بمب‌گذار

اداره پلیس استانبول تصاویر مربوط به عملیات دستگیری بمب‌گذار جاده استقلال میدان تاکسیم این شهر را منتشر کرد. پلیس با استفاده از تصاویر دوربین‌های امنیتی موجود در منطقه بی‌اوغلو به هویت مظنون پی برده است.

به گزارش آناتولی، تیم مبارزه با تروریسم پلیس استانبول نیمه شب گذشته طی عملیاتی، مظنون به بمب‌گذاری در جاده استقلال را در منطقه کوچوک‌چکمجه دستگیر کرد.

به گزارش رویترز، پلیس استانبول فرد بمبگذار را «احلام البشیر»، تبعه سوریه معرفی کرد که شب گذشته بازداشت شده است.

پلیس استانبول گفت که این زن در بازجویی اولیه گفت که توسط شبه نظامیان کرد در سوریه آموزش دیده و از طریق منطقه عفرین در شمال غرب سوریه، وارد ترکیه شده است.

نیروهای امنیتی ترکیه در پی حمله تروریستی در منطقه بی‌اوغلو با بررسی تصویر ۱۲۰۰ دوربین مداربسته در عملیاتی به ۲۱ محل، ۴۶ مظنون را دستگیر کردند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024