جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 13.11.2022, 18:45

قدیانی: خامنه‌ای باید فورا حسین رونقی را آزاد کند


ابوالفضل قدیانی

طبق هشدارهایی که جعفر پناهی، محمد رسول اف و مصطفی تاجزاده از زندان داده‌اند وضعیت جسمانی حسین رونقی به شدت نگران کننده است.

حسین از زمان دستگیری اقدام به اعتصاب غذا کرده پس از ۵۰ روز اعتصاب حالش به وخامت گرائیده بطوری که راه رفتن هم برای او مشکل شده است. حسین اعلام کرده در صورتی که آزاد نشود از روز یکشنبه اعتصاب غذای تر خود را به اعتصاب غذای خشک تبدیل خواهد کرد.

با توجه به بیماری حاد کلیوی وی که بعد از دستگیری در سال ۸۸ در اثر شکنجه نیروهای امنیتی برایش ایجاد شد به همین دلیل پزشکی قانونی عدم تحمل زندان برایش صادر کرد. پس از سال‌ها بالاخره ناچار به آزادی‌اش شدند.

هم آکنون جان او به شدت در خطر است و بیم آن می‌رود که حسین، جان خود را از دست بدهد بنابراین خامنه‌ای و سرکوبگرانش باید فورا حسین رونقی را آزاد کنند، در صورت امتناع از این اقدام اگر خدای ناکرده حادثه‌ای برای حسین رونقی رخ دهد در حقیقت حسین را آنان به قتل رسانده‌اند که البته دستگاه قضائی و نیروهای امنیتی و سازمان زندان‌ها مقصرند و مسئول و باید پاسخگو باشند اما مسئول و مقصر اصلی علی خامنه‌ای است که باید پاسخگو باشد.

اکنون بر همگان روشن گردیده که زندانیان سیاسی و محصوران همگی در بند و حبس کینه توزی و انتقام‌جویی این مستبد قدرت‌پرست هستند. امیدوارم که هرچه زودتر بساط حکومت فاسد و ظالمانه او و نظام سرکوبگر جمهوری اسلامی بر چیده شود و مردم از شر شرارت های او و نظام ولایت فقیه خلاص شوند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024