جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 13.11.2022, 9:45

نهضت میمون “خود خلعی” لباس / عبدالله ناصری


جنبش/انقلاب “زن، زندگی، آزادی” که با خون‌ فشان مهسا امینی سر زد پر پدیدار بوده است. از جمله: عمامه‌پرانی آخوندها توسط جنبش‌گران جوان. این رفتار برای نسل انقلاب ۵۷ که می‌داند در این صنف، مخالفان جمهوری اسلامی کم نیستند، آزار دهنده است اما همین نسل واقف است که توصیه کننده اصلی سنت عمامه‌پرانی در حین انقلاب اسلامی ۵۷ شخص رهبری انقلاب - آیت‌الله خمینی - بوده است و لذا امروز پرهیز دادن جوانان از این عمل، نه سهل است و مسموع و نه مشاهدهٔ صحنهٔ بازی با عمامه، قابل قبول.

آن چه فعلا باید پذیرفت این است که در لطافت و خروش زیبای این روزگاران، نباید جنبش‌گران زن و جوان را سرزنش و یا توصیه‌ای کرد. راه مناسب و‌ کم هزینه آن خواهد بود که آخوندهای مخالف این حکومت که کم نیستند و عمامه‌به‌سرهایی که اصالت جنبش/انقلاب فعلی را باور دارند، برای همیاری و تقویت آن خود را خلع لباس کنند و حتی اگر‌ مسجد و نمازخانه‌ای دارند فقط در زمان اقامه نماز، عمامه بر سر کنند.

نیک می‌دانیم که جناب شیخ محمود امجد، روحانی پاک و مردمی که از سال ۸۸ جنبش سبز را همراهی و معاونت کرده با تقویت نهضت “خودخلعی” لباس، چه خدمتی به خدا و مخلوق انقلابی او در اکنون کرد و چه عزتی را اندوخت.

حیف است آن دسته از روحانی - سنت‌گرا یا نوگرا -های متکثری که در مکتب آقایان آخوند خراسانی، حائری، بروجردی، خوئی و … بالیده‌اند و در این ۴۴ سال هزینه سنگین حکومت دینی را پرداخته‌اند در زمان حاضر، بخش بزرگی از وزر و بار فقهی خود را بر زمین ننهند و حقی را که سالها ادا نکردند به احترام دختران و پسران مقتول مظلوم اینک تأدیه نکنند.

حتما معاصرت و “هم‌قابی” دو کنش محبوب، یکی “خود خلعی” عمامه و دیگری “برداشتن” روسری، نوید همراهی روحانی با زن است و این، بار سنگین تخفیف دین توسط جمهوری اسلامی را تقلیل می‌کند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024