جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 12.11.2022, 15:48

انتقاد صدراعظم آلمان از حکومت ایران


اولاف شولتس، صدراعظم آلمان با انتقاد شدید از جمهوری اسلامی ایران بابت سرکوب شهروندان معترض گفته است که اتحادیه اروپا به زودی با هدف تحت فشار گذاشتن حکومت ایران تحریم های جدید اعمال خواهد کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، آقای شولتس در یک پیام ویدئویی گفته است «ما شاهد اتفاقاتی هستیم که در خیابان ها، سالن های سخنرانی و دادگاه های ایران می گذرد. ما از تصاویر شهرهایی مانند تهران، سنندج، اصفهان و شیراز وحشت زده شده‌ایم. ما شاهد مبارزه ایرانیان برای آزادی و عدالت هستیم. ما شاهدیم که دولت یکی از اعضای سازمان ملل به سوی شهروندان خود تیراندازی می‌کند. این کاملا غیر قابل قبول است.»

او گفته «دولتی که به شهروندان خود تیراندازی می‌کند، چه دولتی است؟»

آلمان از زمان آغاز اعتراضات در ایران با شهروندان ایرانی همراهی نشان داده و به طور مرتب از سرکوب آنها توسط جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرده است.

صدراعظم آلمان گفته به عنوان پاسخی به سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات، اقدامات بیشتری علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال خواهد شد.

انتظار می رود تحریم های جدید این هفته به تصویب اتحادیه اروپا برسد و جزئیات آن اعلام شود.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که هدف این فشارها ممکن است سازمان ها و افرادی باشد که مسئول دستگیری، شکنجه و شلیک به سوی معترضان هستند.

آقای شولتس به رقم گزارش شده بیش از ۳۰۰ کشته و بیش از ۱۴ هزار دستگیری از میان معترضان که توسط جمهوری اسلامی ایران انجام شده اشاره کرده و گفته حضور در اعتراضات در ایران با خطر مرگ مواجه است.

سازمان حقوق بشر ایران که مقر آن در نروژ قرار دارد اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان اعتراضات ایران به دست‌کم ۳۲۶ نفر رسیده که از این تعداد، ۴۳ نفر کودک هستند.

صداعظم آلمان به حضور صدها هزار آلمانی ایرانی تبار اشاره کرده و گفته «آنها برای وضعیت خویشاوندان خود (در ایران) وحشت زده هستند از آنچه رژیم ملاها در برابر معترضان انجام می دهد، انزجار دارند».



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024