جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 09.11.2022, 18:23

شویگو دستور عقب‌نشینی از خرسون را صادر کرد


شویگو وزیر دفاع روسیه فرمان عقب‌نشینی نیروهای این کشور از ساحل غربی رودخانه دنیپر در منطقه خرسون را صادر کرد. نیروهای اوکراین به سمت خرسون پیش می‌روند- این بزرگ‌ترین عقب‌نشینی روسیه از زمان شکست در منطقه خارکیف در سپتامبر است.

سرگئی سوروویکین، فرمانده گروه مشترک نیروهای روسیه در جنگ تجاوزکارانه علیه اوکراین، طی سخنانی در یک نشست که با حضور مقامات نظامی و به ریاست سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در مسکو برگزار شد، گفت: خط دفاعی نیروهای روسی در شهر خیرسون به سمت ساحل چپ رودخانه دنیپرو عقب‌نشینی می‌کنند.

وی ضمن ارزیابی آخرین تحولات جنگ اوکراین افزود: اخیرا توان رزمی نیروهای روسی در اوکراین افزایش یافته است. با کمک شهروندان و داوطلبان بسیج شده، توان رزمی و عددی یگان‌های نظامی بیشتر و تقویت شده است!

سوروویکین با اشاره به اینکه ۱۱۵ هزار نفر از ساحل راست رودخانه دنیپرو در منطقه خیرسون تخلیه شدند، اوکراین را به انجام حملات علیه غیرنظامیان در این منطقه متهم کرد.

سروویکین با اشاره به اینکه نمی‌توان از غیرنظامیان و زیر ساخت‌های غیرنظامی در منطقه خیرسون حمایت لازم را انجام داد، گفت: نیروهای اوکراینی به شلیک توپخانه علیه سد کاخوا ادامه می‌دهند و این ممکن است خسارات قابل توجهی را به دلیل سیل در منطقه وارد کند. پیشنهاد می‌دهیم خط دفاعی را به سمت ساحل چپ رودخانه دنیپرو انتقال یابد.

شویگو این پیشنهاد را پذیرفت و به سربازان دستور داد از ساحل راست رودخانه دنیپرو به سمت ساحل چپ عقب نشینی کنند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024