جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 08.11.2022, 13:47

انتقاد دوباره عبدلحمید از جمهوری اسلامی


مولوی عبدلحمید، در اظهارات تازه خود مجددا از حکومت جمهوری اسلامی انتقاد کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، آقای عبدالحمید دیروز (دوشنبه ۱۶ آبان‌) در دیدار با دانشجویان زن دانشگاه‌های مختلف زاهدان، افزایش دین‌گریزی در جامعه را «نتیجۀ عملکرد مدیران ناتوان» دانسته است.

او گفته: «متاسفانه در طول چهل‌و‌سه ‌سال که از عمر انقلاب می‌گذرد زنان، اقوام، مذاهب و اقلیت‌ها با تبعیض و نابرابری که در اصل اسلام هیچ جایگاهی ندارد، روبرو بوده‌اند. چرا زنان که اکثریت‌ جامعه و بخشی از هر خانواده را تشکیل می‌دهند، مورد تبعیض قرار گیرند؟ اِعمال سلیقه و تبعیض کشور را با چالش مواجه کرده است.»

آقای عبدلحمید اتهامات «تجزیه طلبی» را دروغ و تهمت خوانده و گفته: «همۀ ما ایرانی هستیم و ما با همه احساس برادری می‌کنیم. نسبت تجزیه‌طلبی به مردم و انتساب‌شان به جاهای دیگر، دروغ و تهمت است.»

او همچنین ادعای حملۀ مسلحانه به کلانتری و فرمانداری در زاهدان و خاش را «دروغ محض» خوانده و گفته «کلانتری با سنگ تصرف نمی‌شود. واقعیت این است که به مسئولان گزارش دروغ می‌رسد اما وظیفۀ آنهاست که تحقیق و بررسی کنند.»

آقای عبدلحمید در خطبه‌های نماز جمعه هفته پیش خواستار برگزاری رفراندوم در ایران با حضور ناظران بین‌المللی شده بود.

حدود یک ماه پیش - جمعه ۸ مهر - نمازگزارانی که پس از خطبه‌های مولوی عبدالحمید، برای اعتراض به «تجاوز یک فرمانده پلیس به یک دختر نوجوان» تجمع کرده بودند با شلیک مستقیم ماموران امنیتی روبرو شدند و بین ۸۰ تا ۱۰۰ نفر کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

اخیرا هم کشتار معترضان در خاش خبرساز شده بود.

دیروز صحبتهای عین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی در حالی که به کشتار مردم سیستان و بلوچستان اشاره می‌کرد، قطع شد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024