جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 03.11.2022, 13:00

آلمان خواستار خروج شهروندانش از ایران شد


وزارت امور خارجه آلمان در اطلاعیه‌ای از شهروندان آلمانی ساکن ایران  خواست تا با توجه به سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات در ایران، این کشور را ترک کنند.

وب سایت وزارت امور خارجه روز پنجشنبه سوم نوامبر  ۲۰۲۲/ ۱۲ آبان اعلام کرد: «برای اتباع آلمانی، خطر جدی دستگیری خودسرانه، بازجویی و محکوم شدن به حبس‌های طولانی‌مدت وجود دارد».

در این بیانیه آمده است: «به ویژه، افراد دوتابعیتی که علاوه بر تابعیت آلمان دارای تابعیت ایران نیز هستند در معرض خطر هستند. اخیرا، تعداد زیادی اتباع خارجی به طور خودسرانه در ایران بازداشت شده‌اند.»

بنابر اطلاعیه وزارت خارجه آلمان، شهروندان آلمان که هنوز در ایران هستند باید بسیار محتاطانه رفتار کنند، از حضور در تظاهرات و ازدحام مردم در مقیاس وسیع، خودداری کنند. امکانات ارتباطی در ایران تا حد زیادی محدود شده و انتظار می‌رود این امر ادامه یابد.

سخنگوی وزارت خارجه در برلین به خبرگزاری آلمان گفت: درخواست امروز وزارت خارجه برای خروج شهروندان آلمانی از ایران، با در نظر گرفتن تغییر وضعیت امنیتی در ایران و حفاظت از اتباع آلمانی که هنوز در کشور هستند، ضروری است.

وی افزود: رفتار  خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی ایران که رو به تشدید است، مستلزم این اقدام است. فعالیت سفارت آلمان در تهران تحت تاثیر درخواست امروز  وزارت خارجه قرار نمی‌گیرد و کارکنان سفارت به کار خود در  ایران ادامه می‌دهند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024