جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 30.10.2022, 7:59

دست‌کم ۴ ایرانی در میان قربانیان هالووین سئول


مقامات کره جنوبی از کشته شدن دست‌کم ۱۵۱ نفر در ازدحام جمعیت جشن هالووین در سئول، پایتخت این کشور خبر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری‌های کره، ۱۹ خارجی جان‌باخته در این ازدحام نیز شامل قربانیانی از ایران، ازبکستان، چین و نروژ بودند. خبرگزاری تاس روسیه نیز اعلام کرد که دو تن از قربانیان روس هستند. شمار ایرانیانی که جان خود را در این حادثه از دست داده‌اند ذکر نشده است.

چوی سونگ بئوم، رئیس آتش نشانی سئول گفت که این حادثه به خاطر ازدحام هزاران نفر در خیابان‌های باریک در ساعت حدود ۱۰:۲۲ شب به وقت محلی در منطقه ایتاوون سئول اتفاق افتاده و ده‌ها نفر زیر دست و پا جان باخته‌اند.

بنابر گزارش‌ها دست‌کم ۱۵۱ نفر جان خود را از دست داده و ۸۲ نفر نیز زخمی‌ شده‌اند. حال ۱۹ نفر از مجروحین وخیم گزارش شده است. براساس اعلام مقامات کره جنوبی، این حادثه در یک مرکز تفریحی سئول رخ داده است.

رئیس آتش نشانی سئول اضافه کرده است، شماری از حاضران به دلیل ازدحام برزمین افتادند و به همین دلیل تعداد زیادی تلفات داریم. بسیاری از کشته شدگان نزدیک یک باشگاه شبانه بودند.

بیشتر قربانیان حادثه را جوانان حدود ۲۰ ساله تشکیل می‌دهند. در این حادثه ۹۷ زن و ۵۴ مرد جان خود را از دست دادند.

چوی چئون سیک، از مقامات خدمات ملی آتش نشانی کره جنوبی نیز اعلام کرد که ازدحام باعث ایست قلبی ناگهانی و خفگی در برخی دیگر شده است. به گفته وی، بیش از ۸۰۰ پرسنل اورژانس و حدود ۱۴۰ خودروی اورژانس در سراسر این کشور به محل حادثه اعزام شده‌اند.

حدود ۱۰۰هزار نفر در جشن هالووین در این منطقه حضور داشته‌اند.

چوی سونگ بئوم در ادامه گفت، بسیاری از قربانیان زنان و در میانه دهه بیست زندگی خود بودند.

برنامه هالووین در سئول پس از سه سال و پایان یافتن محدودیت‌های مرتبط با کرونا برگزار می‌شد. ایتاوون یکی از محله‌های محبوب شهروندان سئولی برای برگزاری جشن هالووین است.

تصاویر ویدویی منتشر شده حاکی از کمک‌های اولیه برخی مردم به افراد له شده در زیر دست و پای جمعیت است؛ در حالی که نیروهای امدادی نیز برای ورود به صحنه ازدحام تلاش می‌کنند.

حدود ۴۰۰ امدادگر و ۱۴۰ آمبولانس به محل حادثه اعزام شده و پلیس سئول می‌گوید کمک‌های اولیه و عملیات احیای قلبی و ریوی ده‌ها نفر در همان محل حادثه انجام شده است.

یک مقام دیگر آتش‌نشانی گفته است که هنوز هم هرج و مرج ناشی از ازدحام جمعیت وجود دارد و نیروهای امدادی در حال تلاش برای یافتن کسانی هستند که نیاز به کمک‌های اولیه یا اعزام به بیمارستان دارند.

خبرنگار الجزیره نیز از محل حادثه خبر داده است که در حین ازدحام در خیابان‌های تنگ، بسیاری از افراد زیر دست و پا ماندند و بیهوش یا له شدند.

برخی رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که این حادثه وقتی رخ داد که گروه بزرگی از مردم پس از شنیدن حضور یک فرد مشهور که نامی از وی برده نشده، به یک باره در ایتاوون هجوم بردند.

مقامات سئول با ارسال پیامک به شهروندان، درخواست کرده‌اند که فورا از خیابان‌ها به خانه‌هایشان برگردند.

یون سوک یئون، رئیس جمهور کره جنوبی در پی این حادثه عزای عمومی اعلام کرده است. وی همچنین خواستار آغاز فوری تحقیقات قضایی درباره علت وقوع حادثه شده است.

دست‌کم ۴ ایرانی در حادثه جشن هالووین در کره جنوبی جان باختند

سفارت ایران در کره جنوبی در پی حادثه ازدحام در جشن هالووین سئول با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حداقل ۴ شهروند ایرانی مقیم کره جنوبی نیز در این حادثه جان باخته‌اند.

در این اطلاعیه که پایگاه اطلاع رسانی سفارت ایران در کره جنوبی آن را منتشر کرده، آمده است که آمار فوتی‌های هموطنان در حادثه شب گذشته به چهار نفر رسیده است.

سفارت ایران همچنین با انتشار نام ایرانی‌های جان باخته در این حادثه، اعلام کرده که یک ایرانی مصدوم نیز به صورت سرپایی، درمان و ترخیص شده است.

در اطلاعیه سفارت ایران تصریح شده است: «دو نفر از فوتی‌ها در بیمارستان‌های سئول شناسایی شده‌اند و دو نفر دیگر در بیمارستان‌های خارج از سئول می‌باشند که همکارانم در حال عزیمت و شناسایی آنها هستند. در صورت کسب اطلاعات تکمیلی، اطلاع رسانی خواهد شد».



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024