جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 26.10.2022, 10:48

تجمع پزشکان تهران با شعار مرگ بر خامنه‌ای


تجمع روز چهارشنبه اعضای نظام پزشی تهران با حمله مأموران امنیتی به تشنج کشیده شد. بنابر گزارش‌ها مقابل ساحتمان نطام پزشکی در خیابان خیابان كارگر شمالی مملو از نیروهای امنیتی و لباس‌شخصی‌ است. با این‌حال صدها تن از پزشکان با تجمع در حوالی نظام پزشکی شعارهای مرگ بر خامنه‌ای سر دادند.

در برخی ویدیوها که در شبکه اجتماعی منتشر شده، صدای تیراندازی ماموران امنیتی به سوی تجمع پزشکان شنیده می‌شود.

«امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه!» و «توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه» از دیگر شعارهای تجمع پزشکان تهران بود.

فراخوان تجمع اعضای نظام پزشکی تهران دیروز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. پزشکان در این بیانیه مطالبات خود را در ۹ بند اعلام کرده‌اند.

تهران  امیرآباد - تظاهرات پزشکان تهران با شعار مرگ بر خامنه‌ای مقابل سازمان نظام پزشکی - ۴آبان


گزارش یک پزشک از تجمع امروز پزشکان در دفتر سازمان نظام پزشکی تهران
امروز صبح بیش از ۷۰۰ تا ۸۰۰ پزشک با سن متوسط ۴۵-۵۰ سال درخیابان امیر اباد حضور داشتند، وجمعیت عوامل حاکمیت حداقل ۳۰۰ نفر بودند که ازساعت ۱۰/۵ صبح با شلیک گاز اشک اور وگلوله های پینت بال مانع حضور جمعیت مقابل دفتر سازمان نظام پزشکی بودند، وبه دفعات ناظر بودم که به تجمعات ۲۰- ۲۵ نفره پزشکان حمله میکردند ولی جمعیت با ایست وفرار مکرر به شعار دادن ( انواع شعار ) ادامه میدادند. جمعیت خانمها قدری بیش از اقایان بود وبنده حداقل ده مجروح را دیدم که همگی با پینت بال مجروح شده بودند و دو نفر را دیدم که با رفتا بسیار وحشیانه دستگیر کردند و جمعیت متاثر از گاز اشک اور بسیار زیاد بودند! یادآور می شوم که حاضران در این تجمع نه گرسنه بودند، نه جوان واحساسی، ونه نگران برای شغل! بلکه جمع شده بودند تا برای انجام وظائف شغلی خود در قبال آسیب دیدگان رخدادهای اخیر هم اندیشی کنند که ظاهرا در همین حدهم برای حاکمیت قابل تحمل نبود! براستی اقای خامنه ای برکدام مملکت وچه جمعیتی حکومت می‌کند؟
ساعت نوشتن گزارش: یک بعد از ظهر چهارم آبان


رئیس سازمان نظام پزشکی در تجمع کتک خورد و استعفا داد

محمد رازی، قائم مقام سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ در گفتگو با هم میهن استعفایش را در اعتراض به برخورد با کادر سلامت و پزشکان در تجمع روز چهارشنبه تایید می‌کند و خبر می‌دهد پس از اینکه ماموری به صورت موید علویان، رئیس سازمان نظام پزشکی تهران مشت زده و فک پایین او آسیب دیده، او از سمتش استغفا کرده است. رازی می‌گوید بیانیه پزشکان بر اساس نص صریح قانون بوده و حالا شخص رئیس جمهوری باید درباره اتفاقات دیروز پاسخگو باشد.

موید علویان، رئیس هیئت مدیره این سازمان هم  در متنی خطاب به هیئت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ نوشته است:

«به نام خدای صادق
هیئت مدیره محترم نظام پزشکی تهران بزرگ
با سلام و تشکر از اعتمادی که به اینجانب داشتید؛ به دلیل اینکه در حال حاضر امکان انجام تکالیف قانونی و‌ محوّله خود را ندارم، ضمن استعفا از ریاست، از عضویت در هیات مدیره هم کنار می‌روم.
عزت و سربلندی جامعه پزشکی آرزوی همگان است.»


استعفای دکتر محمد رازی قائم مقام نظام پزشکی تهران

در پی حمله مأموران امنیتی به تجمع اعتراضی روز چهارشنبه پزشکان در تهران، محمد رازی، قائم‌مقام نظام پزشکی تهران، با انتشار یادداشتی استعفا کرد.

دکتر محمد رازی در یادداشت خود نوشته است:

امروز برای حضور در سازمان نظام پزشکی و کمک به برگزاری بی حاشیه تر تجمع پزشکان عزیز راهی خانه پزشکان شدم.

با دهها موتور سوار و مسئولین امنیتی مواجه شدم و شاهد صحنه های تلخ و از یاد نرفتی نیروهای امنیتی با خانم‌های پزشک بودم و هنگامی که درخواست کردم یکی از خانم‌های پزشک را که به روی زمین کشیده میشد را به درون سازمان راهنمایی کنند یکی از فرماندهان نیرو ها بنده را نیز هل داد!

در سال ۵۷ چه می‌خواستیم و چه شد!؟

بنده در این پیام ضمن عذر خواهی از جامعه پزشکی خدمتگذار  و آهاد جامعه نیازمند سلامت، از این نظر که نتوانستم در دوران عضویت هیئت مدیره نظام پزشکی تهران کاری در خور شأن مردم شریف انجام دهم استعفای خود را اعلام می‌نمایم.

چهارم آبان یک هزار و چهار صد و یک
دکتر محمد رازی قائم مقام نظام پزشکی تهران



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024