جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 23.10.2022, 18:18

محکومیت سه معلم به بیش از ۱۲ سال زندان


۱- آقای رسول بداقی، از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” به چهار و سال و شش ماه و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یکسال زندان متهم شده است.

۲- آقای جعفر ابراهیمی، از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” به چهار سال زندان و از از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یکسال زندان متهم شده است.

٣- آقای محمد حبیبی، به اتهام “اجتماع و تبانی” به سه سال و هفت ماه و از بابت اتهام” تبلیغ علیه نظام” به یکسال زندان محکوم شده است.

هر سه نفر این فعالین صنفی معلمان ایران به دو سال منع از هرگونه فعالیت صنفی و عضویت در تشکلات صنفی ‌محکوم شده‌اند و هر سه نفر هم دو سال ممنوع‌الخروج شده‌اند.

این سه فعال صنفی معلمان در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری بازداشت شدند و از آزادی آنان به قید وثیقه هم جلوگیری شد. 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، ضمن محکومیت شدید این احکام، خواهان آزادی بدون قید و شرط هر چه زودتر این فعالین صنفی و ‌تمامی معلمان، و دانش آموزان زندانی است.

اظهارات وکیل دو تن از معلمان زندانی

امتداد: طناز کلاهچیان، حقوقدان و وکیل دادگستری در گفتگویی با امتداد از برگزاری دادگاه، صدور و ابلاغ الکترونیک حکم محمد حبیبی، سخنگو و جعفر ابراهیمی، عضو کانون صنفی معلمان خبر داد و اظهار داشت: رای دادگاه موکلینم؛ محمد حبیبی و جعفر ابراهیمی، سخنگو و عضو کانون صنفی معلمان که هفته گذشته صادر شده بود به صورت الکترونیک به ما ابلاغ شد.

ظاهرا بخشی از توضیحاتی که ما در شعبه ۲۶ دادگاه ارائه کردیم برای مقام قضائی اقناع‌کننده نبوده و ایشان، همچنان بر استناد به اقاریر و اعترافات اخذ شده از تبعه‌های فرانسوی مصر است. بر همین مبنا هم، هر دو عنوان اتهامی اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام برای هر دو موکل در نظر گرفته شده است.

محکومیت جعفر ابراهیمی به مجموع ۵ سال حبس و دو سال ممنوعیت خروج از کشور و عضویت در دسته‌جات سیاسی

در همین رابطه و به موجب حکم صادره برای جعفر ابراهیمی، ۴ سال حبس به استناد عنوان اتهامی اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و یک سال حبس به استناد عنوان اتهامی فعالیت تبلیغی علیه نظام برای نامبرده حکم صادر شده که اشد آن، یعنی همان چهار سال حبس قابل اجرا خواهد بود. ضمن اینکه، دو سال نیز، منع عضویت در دسته جات، گروه‌ها و تشکیلات سیاسی و همچنین دو سال ممنوعیت خروج از کشور از موارد مجازاتی است که در این حکم آمده است.

محکومیت محمد حبیبی به مجموع ۴ سال و ۷ ماه حبس و دو سال ممنوعیت خروج از کشور و عضویت در تشکل‌های سیاسی

همچنین برای محمد حبیبی، ۳ سال و ۷ ماه حبس به استناد عنوان اتهامی اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و یک سال حبس از بابت عنوان اتهامی فعالیت تبلیغی علیه نظام که در خصوص این پرونده نیز، احکامی در خصوص ممنوعیت خروج از کشور به مدت دو سال و به همین مدت هم، ممنوعیت عضویت در گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی در نظر گرفته شده است. در این مورد نیز، حکم اشد، یعنی سه سال و هفت ماه برای موکل قابل اجرا خواهد بود.

در هر دو رای، متاسفانه، نشانه‌هایی از استناد به اقاریر تبعه‌های فرانسوی را شاهد هستیم. به این صورت که در عین رای ذکر شده و این در حالی است که ما در دادگاه، مصرانه بر این باور بودیم که فعالیت قانونی و کاملا صنفی موکلین به هیچ عنوان با این افراد خارجی ارتباط نداشته است.

در رای صادره هر دو موکل، مشخصا از عنوان همراهی با اشخاص معلوم‌الحال استفاده شده!

در رای صادره، مشخصا عنوان شده؛ همراهی با اشخاص معلوم‌الحال! در حالی که ما در دادگاه، مصرا بر این موضع بودیم که این اقاریر از افراد فرانسوی نباید مورد استناد قرار بگیرد.

ضمن اینکه؛ فعالیت هر دو موکل بر مبنای مطالبه‌گری صنفی و قشری معلمان و بر اساس برنامه‌های قانونی کانون صنفی معلمان و شورای هماهنگی برای پیجوی مطالبات فرهنگیان بوده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024