جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 17.10.2022, 10:00

تعداد کشته‌های آتش‌سوزی اوین به ۸ نفر رسید


قوه قضاییه صبح دوشنبه در اطلاعیه‌ای تازه از کشته‌شدن ۴ نفر دیگر  در جریان آتش‌سوزی شنبه‌شب در زندان اوین خبر داد. این در حالی است که برخی منابع داخل زندان از همان ابتدا از کشته شدن دست‌کم ۱۵ نفر خبر داده بودند.

روز دوشنبه، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد، با احتساب فوت این ۴ نفر که «متاسفانه به دلیل شدت وخامت حالشان در بیمارستان از دنیا رفتند»، مجموع فوتی‌های «حادثه درگیری زندانیان با یکدیگر و آتش سوزی شنبه شب گذشته در زندان اوین» به ۸ نفر رسید.

مرکز رسانه قوه قضاییه مدعی است که «تمامی ۸ فرد فوت شده از زندانیان بند جرایم مربوط به سرقت بوده‌اند.» 

این گزارش در ادامه تاکید می‌کند که ۶ نفر از مجروحین این حادثه همچنان در بیمارستان و تحت درمان و رسیدگی‌های پزشکی هستند و به ادعای این مرکز «حال عمومی آنها مساعد و رو به بهبود است.»

در پایان گزارش مرکز رسانه تصریح شده هویت تمامی فوت شدگان به اطلاع خانواده آنها رسیده و «متعاقب دستور قضایی، اسامی آنها به صورت عمومی نیز منتشر خواهد شد.»

پیش از این مقامات رسمی قوه قضاییه اعلام کرده بودند که «۴ نفر» از زندانیان بر اثر «استنشاق دود» ناشی از آتش سوزی‌ها کشته و «۶۱ زندانی» نیز مجروح شده‌اند.


اعتراض در زندان قزلحصار کرج

هم‌زمان فعالان حقوق بشری خبر می‌دهند، زندانیان زندان قزلحصار کرج در هواخوری این زندان شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» سر داده‌اند که به نیروهای گارد به آنها منجر شده است.

بر اساس این گزارش‌ها، بیش از ۵۰ نیروی گارد ویژه برای سرکوب زندانیان وارد زندان قزلحصار شده و بر بالای ساختمانهای زندان مستقر شده‌اند.

گفته شده که رئیس زندان نیز با در دست گرفتن تفنگ وینچستر و شلیک هوایی به ارعاب و تهدید زندانیان پرداخته است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024