جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 11.10.2022, 8:19

نامه اعتراضی فوروم ایرانیان ماینز به مقام‌های آلمان


نامه اعتراضی سرگشاده فوروم ایرانیان دموکرات ماینز/آلمان
به دولت فدرال، وزارت کشور و وزارت امور خارجه آلمان فدرال
در باره وضعیت کنونی ایران و درخواست برای اقدامات بیشتر به‌ویژه  افشا و جلوگیری از فعالیت های لابیگران جمهوری اسلامی ایران

زمان، زمان عمل است، آنچه گفته می‌شود باید به عمل تبدیل شود

حضور محترم جناب آقای شولتس، سرکار خانم فایزر و سرکار خانم بربوک

شما مطمئناً با شرایط و تحولات کنونی ایران آشنا هستید، بنابراین از پرداختن به جزئیات بیشتر خودداری می کنیم. اما از آنجایی که واقعیت‌ها و تحولات  در ایران‌ بسیار حائز اهمیت است و مردمانی بسیار  روزانه به تظاهرات ها در ایران می‌پیوندند، اما همچنان با خشونت و وحشیگری از سوی رژیم توتالیتر مواجه می‌شوند، لذا ما نمی‌توانیم  آرام باشیم و کاری انجام ندهیم. خواسته ها روشن است: اکنون خواست  آزادی و دموکراسی بیشتر، و نابودی بر جمهوری اسلامی ایران و رهبری آن، پیام‌هایی هستند  که به سرتاسر جهان منتقل شده و تا حد زیادی توسط جامعه جهانی درک و دریافت شده است.

البته ما به آخرین تدابیر  تحریم های جمهوری فدرال آلمان علیه ایران توجه داریم، اما به نظر ما این  کافی نیست. اکنون حرف ها باید به عمل تبدیل شوند. ما در نامه‌های قبلی خود خواستار اقدامات بیشتر از جمله اخراج فوری دیپلمات‌ها، سفرا و کلیه کارکنان ایرانی که رسماً تابع جمهوری اسلامی ایران هستند و در نتیجه تعطیلی کلیه سفارت‌خانه‌ها و مؤسسات و تاسیسات جمهوری اسلامی در جمهوری فدرال بوده‌ایم.

البته مبارزه و ممنوعیت سرازیر شدن ارز از آلمان به دولت ایران و بالعکس نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از لابی‌گران ایرانی در اینجا مسئولیت مهمی دارند .عملکرد انان نشان داده شده است که برخی از آنها در گذشته و امروز  هنوز نفوذ زیادی در وزارتخانه‌های شما دارند. لابیگران توانسته اند سیاست «گفتگوی انتقادی» را که سالها توسط  شماانجام شد، حفظ و تبلیغ کنند. باید جلوی این وضعیت در اسرع  وقت گرفته شود تا شاید  سیاستی مستقل و قابل درک مثبت گرفته شود.

دولت شما دیگر نباید اجازه دهد که طمع قدرت و ثروت این لابی‌های رژیم ایران روی تصمیم گیری های مهم در آلمان به نفع رژیم ایران ادامه داشته باشد. هر طرفدار جمهوری اسلامی ایران باید فوراً تحریم و اخراج شود، تنها از این طریق می‌توان نشانه‌ای صادقانه از همبستگی برای خیل ایرانیان تظاهرات کننده و مبارز، برای آزادی و دموکراسی فرستاد. دلایل و مدارک و نام افراد لابیگر را شما می‌دانید!

لابی‌گری در احزاب مختلف جمهوری فدرال آلمان به نفع جمهوری اسلامی ایران باید فورا متوقف شود! اغلب اوقات، حقوق بشر به نام تجارت کنار گذاشته می‌شود.

زمان اقدام است، زیرا حقوق بشر تقسیم ناپذیر است!

با احترام فراوان
از سوی فوروم ایرانیان دمکرات ماینز/آلمان
بهروز اسدی


کپی: فراکسیون های پارلمانی در مجلس آلمان
نخست وزیر RLP خانم مالو درایر
Tabea Rößner نماینده پارلمان آلمان
دانیل بالدی نماینده پارلمان آلمان
کمیسر حقوق بشر دولت فدرال خانم آمتسبرگ
مطبوعات


برگردان از آلمانی به فارسی ناهید جعفرپور



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024