جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 10.10.2022, 11:17

در حملات روسیه به کی‌یف ۸ نفر کشته شدند


وزارت کشور اوکراین با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که براساس آمار اولیه مربوط به تلفات حملات راکتی و موشکی صبح امروز روسیه به کی‌یف، ۸ تن جان خود را از دست داده و ۲۴ نفر نیز زخمی شده‌اند.

به گزارش آناتولی، بمباران کی‌یف در ساعت ۸:۴۵ دقیقه صبح امروز دوشنبه صورت گرفته و شش خودرو به طور کامل آتش گرفته‌اند. همچنین ۱۵ خودرو نیز در نتیجه بمباران آسیب دیده‌اند.

از سوی دیگر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز با انتشار مطلبی در پیام‌رسان تلگرام، به حملات امروز روسیه به کی‌یف به شدت واکنش نشان داد.

زلنسکی در اینباره نوشت: در ۲۲۹’مین روز جنگ تلاش می‌کنند ما را نابود و از روی زمین محو کنند. در زاپوریژیا کسانی را که در خانه خواب بودند و در کی‌یف کسانی را که سر کار می‌رفتند، کشتند.

رئیس جمهور اوکراین افزوده است: متاسفانه شماری کشته و زخمی شده‌اند. لطفا از پناهگاه خارج نشوید.

زلنسکی گفت: اولین هدف روسیه ایجاد ترس و وحشت میان مردم با حمله به زیرساخت‌های اوکراین و خطوط انرژی است. دومین هدف آنها نیز مردم هستند.

او هم‌چنین به این موضوع اشاره کرد روسیه در حملات مرگبار اخیر به زیرساخت‌های انرژی و غیرنظامیان، از ده‌ها موشک‌ و پهپادهای شاهد ساخت ایران استفاده کرد.

رئیس‌جمهور اوکراین با تاکید بر اینکه روسیه این اهداف را «به‌طور ویژه» انتخاب کرده است، از مردم خواست در پناهگاه‌ها بمانند.

ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف، پایتخت اوکراین نیز از طریق حساب خود در تلگرام از وقوع چند انفجار در ناحیه شوچنکیوسک، مرکز کی‌یف خبر داده است.

وی با بیان اینکه عملیات امداد و نجات ادامه دارد، اعلام کرد: جزئیات بعدا مشخص خواهد شد.

به گزارش رسانه‌های اوکراین، صبح امروز در کی‌یف ۳ یا ۴ انفجار به وقوع پیوست.

گفته می‌شود انفجارها در فاصله ۱-۲ کیلومتری دفتر ریاست جمهوری اوکراین رخ داده است.

حملات روسیه به زیرساخت‌های اوکراین یک روز پس از حکم فرماندهی ژنرال سرگئی سورفکین، از سوی پوتین انجام شد.

سوروکین به قصاب حلب سوریه مشهور است. او چندین ماه این شهر را زیر ضربات موشکی و بمباران جنگنده‌های پیشرفته قرار داد و مردم بی‌دفاع را قتل عام کرد تا اینکه مخالافان سوری‌ها که پدافند هوایی و سلاح پیشرفته برای مقابله نداشتند با تخلیه شهر، آن را به روس‌ها و شبه‌نظامیان هم‌پیمان بشار اسد واگذار کردند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024