جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 27.09.2022, 12:00

از سرکوب، قتل و بازداشت معترضان خودداری کنید


نسرین ستوده

ژینا (مهسا) امینی، دختر زیبای کردستان وطن‌مان، در تقاطع ظلم هایی که آدم ها را به خاطر زن بودن، کرد بودن، زیبا بودن و هزاران بودن‌های دیگر، له می کنند جان باخت.

اکنون اما ایرانیان با اتحاد بی‌نظیری به همه‌ی این ظلم‌ها معترض شده‌اند. ایرانیان دیگر نمی‌خواهند نسبت به ظلمی که بیش از چهار دهه بر کردستان رفته است، بی‌تفاوت بمانند. دیگر نمی‌خواهند نسبت به ظلمی که بر بدن زنان می‌رود، ساکت بمانند.

خانواده‌ی ژینا و هموطنان کرد ما نیز در بلوغی قابل تحسین، این موضوع را مربوط به همه‌ی ایرانیان دانستند که با توجه به فرهنگ و ادبیات هموطنان کردمان و همچنین خانواده‌ی ژینا، برایمان غیر منتظره نبوده است. اینگونه انقلاب زنانه با شعار «زن، زندگی، آزادی» کلید خورد.

آآآآآآآه...........چه حسرت بزرگی برای همیشه بر دل ما تهرانیان می‌ماند که هر یک از خود بپرسیم وقتی مهسا را می‌گرفتند، کجا بودم و چرا نتوانستم جلوی بازداشت این دخترک زیبا را بگیرم. این مهمان کردستان زیبایمان را، مگر نشده که جلوی ماموران ایستاده‌ایم و گاه از بازداشت‌ها جلوگیری کرده‌ایم؟ این چه کابوسی است که از آن رهایی نداریم؟

باید از همه‌ی مردانی که طی سالیان دراز در کنار ما بودند و اکنون نیز در این انقلاب زنانه ما را تنها نگذاشته‌اند تشکر کنم، علی کریمی، افتخار ورزش‌مان، باعث سربلندی ایرانیان، اصغر فرهادی که چهره‌ی فرهنگی و متفاوتی را از ایرانیان به جهان نشان داد، جعفر پناهی که با صداقت تمام بر خواسته‌هایش پای فشرد و هزینه‌ی آن را نیز در حال حاضر پرداخت می‌کند،  فرهاد میثمی، مردی که در همراهی با اعتراض به حجاب اجباری بیش از ۴ سال است در زندان به سر می‌برد و مردان دیگری که پا به پای فرهنگ‌مان حرکت کردند، و برای  همزیستی در دنیایی آزاد و عاری از خشونت حکومتی، با ما همراهی کردند.

آنان به دنیا نشان دادند که ایرانیان اعم از زن و مرد می‌خواهند مثل همه جای دنیا زندگی عادی روزانه داشته باشند.

اکنون اما آنچه در جریان یک سرکوب گسترده و همه‌جانبه رخ می‌دهد، بسیار مهم است. از سرکوب، قتل و بازداشت معترضان خودداری کنید، آن‌ها سراپا خشم و نفرت از خشونت عریان شمایند.


فیسبوک نسرین ستوده



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024