جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 18.09.2022, 10:16

اعتراض دانشجویان دانشگاه تهران به قتل مهسا


گروهی از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به قتل مهسا امینی به دست پلیس ارشاد، روز یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ در محوطه دانشگاه تهران راهپیمایی کردند.  این تجمع و راهپیمایی ابتدا از جانب دانشجویان دانشکده هنرهای زیبا آغاز شد و در ادامه دانشجویان سایر دانشکده‌ها بدان پیوستند.

در این راهپیمایی دانشجویان سرود «همراه شو عزیز» را هم‌خوانی کردند. شعار اصلی دانشجویان «زن، زندگی، آزادی» بود. در پلاکارد یکی از دانشجویان دختر نوشته شده بود: ما نمی‌خواهیم بمیریم!

«مهسا امینی»، «ما نمی‌خواهیم بمیریم»، «من اعتراض دارم» و «ژینا جانم نمردی، اسمت رمز می‌شود»،‌ دیگر شعارهای نوشته شده بر روی پلاکاردها بود.

مهسا امینی، دختر ۲۲ ساله کرد از شهر سقز در جریان بازداشت از سوی پلیس ارشاد در تهران، در اثر ضربات مغری وارد شده جان خود را از دست داد. پیکر مهسا روز شنبه با حضور انبوه مردم در زادگاهش سقز به خارک سپرده شد.

پس از خاک‌سپاری مهسا، شهر سقز و سپس سنندج شاهد اعتراض‌های گسترده مردم به‌ویژه جوانان علیه حکومت بود. این اعتراض‌ها تا پاسی از شب ادامه داشت. وبسایت خبری «هه‌نگاو» نوشته دست‌کم ۳۳ نفر در جریان این اعتراض‌ها زحمی شده‌اند. بیشتر آنها در اثر اصابت گلوله‌های ساجمه‌ای نیروهای نظامی و امنیتی  زخمی شده‌اند. ۵ نفر از زخمی‌شدگان سقز به مراکز درمانی تبریز منتقل شده‌اند.

 

 



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024