جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 17.09.2022, 18:00

هشتگ #مهسا_امینی ترند جهانی شد


هشتگ #مهسا_امینی در شبکه اجتماعی توئیتر از یک میلیون و ۲۳۰ هزار عبور کرده و ترند جهانی شد.

در اینستاگرام هم چهره‌ها و کاربران واکنش‌های بسیاری منتشر کرده‌اند؛ بعضی با تصویرسازی و بعضی با متن‌های صریح و تندی در مخالفت با حکومت که با پیشینه فعالیت بسیاری از کاربران همخوانی ندارد.

کارزار درخواست برچیدن گشت ارشاد در اینستاگرام توانسته بیش از ۳۰۰ هزار کاربر را با خود همراه کند‍ که البته انتقاد بسیاری هم برانگیخته است.

کانال «تحلیل شبکه‌های اجتماعی مجازی» نوشته است: بررسی جدید داده‌های توئیتر راجع به موضوع مهسا امینی و گشت ارشاد نشان می‌دهد که این موضوع همچنان در توئیتر مورد توجه فراوان است. بر این اساس، تعداد لایک توئیت‌های مربوط به این موضوع از ۱۰ میلیون لایک گذشت و در مرز ۱۱ میلیون لایک قرار دارد و رکورد هشتگ #اعدام_نکنید را که در سال ۹۹ ترند جهانی شده بود شکست.

البته هشتگ #مهسا_امینی از لحاظ تعداد لایک و ریتوئیت، همچنان فاصله معناداری با هشتگ #اعدام_نکنید دارد. بر اساس داده‌ها بدست آمده، تاکنون، یعنی تا پایان روز شنبه ۲۶ شهریور ماه، بیش از ۳۶۰ هزار توئیت و بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار ریتوئیت (در مجموع بیش از ۱میلیون ۶۰۰ هزار توئیت و ریتوئیت) با هشتگ و کلیدواژه مهسا امینی منتشر شده است.

این داده‌ها نشان می‌دهد که شدت توجهات به موضوع #مهسا_امینی بسیار زیاد است و می‌توان آن را در کنار هشتگ #اعدام_نکنید مهمترین هشتگ‌های تاریخ توییتر فارسی نام‌گذاری کرد.

مهسا (ژینا) امینی زن جوان ۲۲ ساله اهل سقز که به تهران سفر کرده بود، روز سه شنبه هفته گذشته در ایستگاه مترو حقانی تهران توسط ماموران پلیس امنیت اخلاقی بازداشت شد. ساعاتی بعد پیکر نیمه جان وی از بازداشتگاه به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان کسری منتقل شد و نهایتا روز جمعه ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۱، در این بیمارستان جانباخت.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024