جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 08.09.2022, 9:46

ادامه اعتراض خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام


خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام روز پنجشنبه ۱۷ شهریور برای سومین روز در مقابل ساختمان قوه قضاییه در تهران تجمع کرده و با شعار «اعدام نکنید»، به اعدام‌های گسترده در زندان‌های ایران اعتراض کردند. در میان تجمع‌کنندگان تعداد قابل‌توجهی کودک دیده می‌شدند.

تجمع‌های اعتراضی خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام از روز سه شنبه ۱۵ شهریور در مقابل ساختمان قوه قضائیه در تهران آغاز شد. تجمع‌کنندگان بستگان و خویشاوندان زندانیان محکوم به اعدام هستند که هم‌اکنون در زندان‌های مرکزی کرج، میناب و گوهردشت جهت اجرای حکم به سلول‌های انفرادی منتقل شده‌اند.

خانواده‌ها پلاکاردها و دست‌نوشته‌های حاوی شعار «اعدام نکنید» و «نه به اعدام» در دست داشتند.

تجمع خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام در شرایطی برگزار شد که بنابر گزارش سازمان‌ها و فعالانن حقوق بشر، در چند روز اخیر دست‌کم ۱۸ زندانی محکوم به اعدام از زندان‌های مرکزی کرج، میناب و گوهردشت جهت اجرای حکم به سلول‌های انفرادی منتقل شده‌اند.

احکام اعدام تعدادی از این‌ها در دو روز به اجرا گذاشته شده است. بنابر گزارش «کانون حقوق بشر ایران»  تنها در روز سه‌شنبه ۱۵ شهریور، ۱۲ زندانی در زندان‌های مرکزی کرج و میناب را اعدام کرده‌اند. این اعدام‌ها با اتهام‌های مواد مخدری مرتبط بوده‌اند.

به گفته این سازمان حقوق بشری، حدود هزار نفر در زندان مرکزی کرج زیر حکم اعدام هستند. بر اساس این گزارش، مدیران این زندان‌ها برای اعدام «بی‌سر و صدای» متهمین، آن‌ها را وادار می‌کنند تا نامه انتقال خود به شهرستان‌های دیگر را امضا کنند.

به گزارش این نهاد حقوق بشری، شمار اعدام‌شدگان در ایران از ابتدای سال جاری تاکنون، دست‌کم به ۳۳۰ نفر رسیده است. ایران در شمار دو سه کشور در جهان است که بیشترین تعداد احکام اعدام را صادر و اجرا می‌کند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024