جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 22.08.2022, 7:51

انتقال لعل‌محمدی و واحدیان به سلول انفرادی


عباس واحدیان شاهرودی و جواد لعل محمدی، از روز دوشنبه ۲۴ مردادماه ۱۴۰۱، به سلول انفرادی زندان وکیل آباد مشهد منتقل شده‌اند.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروندان به هرانا گفت: «آقایان واحدیان و لعل محمدی از روز دوشنبه ۲۴ مردادماه، به مدت ۴۲ روز، ممنوع الملاقات و محروم از تماس تلفنی شدند. این محرومیت نیز به دلیل اعتراض آنها نسبت به ایجاد محدودیت در تماس با خانواده و سر دادن شعار در هواخوری زندان صورت گرفته است. آنها پس از اعتراض به این موضوع به سلول انفرادی منتقل کردند.»

ابن منبع مطلع در ادامه افزود: «آقای لعل محمدی نسبت به عدم دسترسی به کارت تلفن، ایجاد محدودیت در برقراری تماس تلفنی با خانواده و الزام مکالمه در حضور ماموران، به مسئولان زندان اعتراض کرد که در نهایت به درگیری وی با رئیس بند منجر شد. وی پس از انتقال به سلول انفرادی دست به اعتصاب غذا زده است.»

لازم به ذکر است، عباس واحدیان شاهرودی برای بار سوم و جواد لعل محمدی برای بار دوم ممنوع الملاقات و تماس شده اند.
هرانا پیشتر در تاریخ ۴ مردادماه امسال طی گزارشی از محرومیت اعزام به بیمارستان عباس واحدیان شاهرودی، علیرغم رسیدگی پزشکی خبر داده بود.

عباس واحدیان شاهرودی در تاریخ ۱۰ شهریورماه سال گذشته توسط ماموران اداره اطلاعات در شهرستان رضوانشهر بازداشت شد و بهمن ماه سال گذشته توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب مشهد، بابت اتهاماتی از جمله تشکیل گروه به قصد اقدام علیه امنیت کشور و همکاری با گروه های مخالف نظام به تحمل ۱۱ سال حبس محکوم شد که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱۰ سال از این محکومیت قابل اجرا است.

آقای واحدیان و خانم جهانبین، در تاریخ ۲۷ مرداد ۹۸ در خصوص نامه‌ای که با امضای ۱۴ تن از کنشگران مدنی مبنی بر استعفای آیت الله خامنه‌ای منتشر شده بود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. او مدتی بعد نهایتا با پایان مراحل بازجویی به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد. آقای واحدیان نهایتا در تاریخ ۲۹ تیرماه ۹۹ با تودیع قرار وثیقه به صورت مشروط از زندان وکیل آباد مشهد آزاد شده بود. آقای واحدیان در خصوص این پرونده توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد از بابت اتهام تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور، مطابق ماده ۴۹۸ قانون مجازات اسلامی  به ۱۰ سال حبس محکوم شد. آبان ماه سال گذشته این حکم به در پی عدم تجدیدنظرخواهی قطعی و در بازداشت به وی ابلاغ شد.

عباس واحدیان شاهرودی پیش از این نیز به دلیل فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی در تاریخ ۱۹ مهرماه ۹۷ توسط نیروهای امنیتی مشهد بازداشت شد. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای واحدیان در تاریخ ۳۰ آبان ۹۷ در شعبه ۹۰۳ دادگاه انقلاب مشهد برگزار و نهایتا در تاریخ ۹ دیماه ۹۷ با تودیع قرار وثیقه ۳۵۰ میلیون تومانی و تا پایان مراحل دادرسی از زندان وکیل آباد مشهد آزاد شد.

کتاب “بازگشت چنگیز خان مغول” از جمله آثار منتشر شده عباس واحدیان شاهرودی است که توسط انتشارات خاتم در مشهد منتشر شده است.

جواد لعل محمدی، در تاریخ ۲۱ مهرماه ۱۴۰۰ بازداشت شد. ماموران در حین بازداشت ضمن تفتیش منزل برخی از لوازم شخصی از جمله موبایل او را ضبط کرده و با خود بردند. نیروهای امنیتی همچنین خانواده آقای لعل محمدی را نیز تهدید به بازداشت کردند. او بهمن ماه سال گذشته جهت اخذ آخرین دفاع از بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد به شعبه ۹۰۳ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به ریاست قاضی سلیمانی منتقل شده بود. اسفندماه سال گذشته هرانا در گزارشی از محرومیت آقای لعل محمدی از وکیل انتخابی خبر داده بود. به این فعال مدنی گفته شده بود که صرفا از میان وکلای مورد تائید قوه قضاییه امکان انتخاب خواهد داشت. آقای لعل محمدی، اواسط فروردین ماه امسال از بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد به زندان وکیل آباد این شهر منتقل شد.

جواد لعل محمدی، در تاریخ ۹ مردادماه ۱۴۰۱، در پرونده جدید خود به تحمل ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد. با احتساب پرونده قبلی و پرونده جدید، جواد لعل محمدی در مجموع به تحمل ۲۱ سال حبس محکوم شده که بخشی از آن لازم به اجرا است.‌

جواد لعل‌ محمدی، از امضا کنندگان درخواست استعفای رهبر، پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت در پرونده خود دارد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024