جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 15.08.2022, 22:35

جوزپ بورل: پاسخ ایران را دریافت کردیم


جوزپ بورل مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه ۱۵ اوت اعلام کرد پاسخ ایران را دریافت کرده اما نمی‌تواند به جزییات آن اشاره کند.

بورل گفت: «دقایقی پیش پاسخ مکتوب ایران را در مورد متن پیش نویس برجام دریافت کردم. از وزیر خارجه‌ی ایران به خاطر وقت‌شناسی قدردانی می‌نماییم. خوشبختانه پاسخ ایران را هم بررسی کردیم ولی نمی‌توانم به جزییات آن اشاره کنم. آمریکا هم خصوصی نظرش را اعلام کرده، ما همچنان تلاش خواهیم کرد که نظرات را به هم نزدیک کنیم.»

استفانی لیختنشتین، یکی از خبرنگاران اروپایی که مذاکرات مربوط به احیای برجامرا دنبال می‌مند، در توییتر  به نقل از یک منبع غربی نوشته است که در پاسخ ایران نکته قابل توجهی وجود ندارد و بیشتر بحث‌های ایران حول تحریم‌ها و درخواست تضمین از ایالات متحده است.

آمریکا: تهران خواسته‌های غیرضروری خود را کنار بگذارد

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در نشست خبری روز دوشنبه ۱۵ اوت / ۲۴ مرداد خود گفت که تنها راه برای احیای توافق هسته‌ای ایران این است که تهران از خواسته‌های بی‌ربط خود دست بکشد.

پرایس افزود که واشنگتن معتقد است که هر چیزی که می‌توان درباره آن مذاکره کرد، پیش از این مذاکره شده است. او مجددا تاکید کرد: «ما مدت‌هاست که این خواسته‌ها را غیرمجاز خوانده‌ایم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم‌چنین گفت آمریکا نظرات خود در مورد متن پیشنهادی توافق را به طور خصوصی در اختیار اتحادیه اروپا قرار می‌دهد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024