جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 14.08.2022, 21:08

حمله جنگنده‌های اسرائیل به بندر طرطوس


دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش داد که اسرائیل چندین پایگاه نظامی رژیم سوریه که محل استقرار نیروهای نیابتی ایران هستند را در حومه جنوبی بندر طرطوس مورد هدف حملات هوایی قرار داده است.

این سازمان حقوق بشری شامگاه یک‌شنبه ۲۳ مرداد اعلام کرد که طی این حمله، چندین موشک به پایگاه پدافند هوایی و راداری در طرطوس اصابت کرد و شاهدان از شنیدن صدای چندین انفجار مهیب خبر دادند.

طبق گزارش این سازمان، پس از حمله مذکور چندین آمبولانس به سوی محل مورد اصابت اعزام شدند.

منابع دیدبان حقوق بشر به «العربیه» گفتند که برخی انبارهای مهمات حزب‌الله لبنان نیز در محل مورد حمله قرار دارند.

از سویی منابع العربیه گزارش دادند که اسرائیل کاروان حمل موشک برای ارسال به حزب‌الله را مورد هدف قرار داده است. این منابع گفتند، دو افسر ایرانی و سوری که عملیات جابجایی این موشک‌ها را مدیریت می‌کردند نیز مورد اصابت قرار گرفتند.

همزمان تلویزیون دولتی سوریه بدون ارائه جزئیات بیشتر گزارش داد که ارتش اسرائیل چندین موضع در طرطوس را هدف قرار داده است: این موشک‌ها توسط هواپیماهای جنگی که بر فراز کشور همسایه لبنان در حال پرواز بودند، شلیک شده است.

بنا به گزارش رسانه‌های رژیم اسد، پدافند هوایی سوریه به برخی اهداف «دشمن» در آسمان طرطوس و کوه‌های قلمون در نزدیکی مرز لبنان شلیک کرده است. این رسانه‌ها همچنین از کشته‌شدن ۳ نظامی و زخمی‌شدن ۳ نفر دیگر در این حملات خبر دادند.

اسرائیل طی سال‌های گذشته صدها حمله به اهدافی در بخش‌های تحت کنترل دولت سوریه انجام داده است، اما به ندرت چنین عملیات‌هایی را تایید یا مورد بحث قرار داده است. با این حال، اسرائیل اذعان کرده که پایگاه‌های گروه‌های شبه‌نظامی متحد ایران، مانند حزب‌الله لبنان که هزاران جنگجو را برای جنگ در کنار نیروهای بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه فرستاده است، هدف قرار می‌دهد.

در ماه ژوئن، حملات هوایی اسرائیل به طور موقت فرودگاه بین‌المللی دمشق را از مدار خارج کرد.


منابع: العربیه، رادیو فردا



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024