جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 13.08.2022, 20:00

محتشمی‌پور: تاج‌زاده را با زور به دادگاه بردند!


به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، صبح امروز جلسه رسیدگی به اتهامات مصطفی تاجزاده با حضور او، با سه عنوان اتهامی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

این گزارش می‌گوید، نماینده دادستان کیفرخواست علیه آقای تاج‌زاده را که در ۳۶صفحه تنظیم شده بود قرائت کرد. سپس رئیس دادگاه از تاج‌زاده خواست به سوالات مطرح شده پاسخ دهد و در خصوص اتهاماتی توضیح دهد و از خود دفاع کند. اما آقای تاج‌زاده سکوت می‌کند.

پس از این، صلواتی با توجه به تفهیم اتهام متهم و امتناع تاجزاده از پاسخگویی به سوالات دادگاه به وی فرصت دفاع آخر را داد که او مجددا سکوت می‌کند. سپس رئیس دادگاه ختم رسیدگی را اعلام کرد تا در مهلت قانونی مقرر نسبت به صدور رای اقدام شود.

فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر مصطفی تاج‌زاده، درباره دادگاه امروز آقای تاج‌زاده در یک لایو اینستاگرامی اعلام کرد: «او را امروز با زور از زندان به دادگاهی که ریاستش به عهده قاضی صلواتی است بردند. همسرم از قبل گفته بود من در هیچ دادگاهی شرکت نمی‌کنم و اگر دیدید خبر داده‌اند که دادگاه من با حضور خودم برگزار شده بدانید مرا با زور برده‌اند.»

خبرگزاری ایرنا ادعا کرده هوشنگ پوربابایی که پیش از این نیز وکالت آقای تاج‌زاده را برعهده داشته «برای قبول وکالت متهم به بازداشتگاه اوین مراجعه کرده که پس از ملاقات با تاج‌زاده با مخالفت وی برای انجام وکالت خود مواجه شده بود.»

اما سایت خبری «وکلاپرس» روز پنجشنبه ۲۰ مرداد از قول آقای پوربابایی گزارش داده بود که ملاقات کوتاهی با آقای تاج‌زاده داشته است، اما «به دلیل اینکه ملاقات در اتاق کابین و به صورت غیرحضوری برگزار می‌شد، این موضوع مورد اعتراض موکل قرار گرفت و به خاطر همین مسأله آقای تاج‌زاده حاضر به انجام ملاقات و ادامه گفت‌وگو نشد».

آقای پوربابایی گفته است: «من تنها موفق شدم در چند دقیقه بدون اینکه موضوعات پرونده مطرح و مباحث حقوقی رد و بدل شود، موکل خود را ملاقات کنم.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024