جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 31.07.2022, 19:38

بازداشت مردی مسلح در نزدیکی خانه مسیح علی‌نژاد


روزنامه آمریکایی نیویورک‌پست‌ از «بازداشت مردی با کلاشنیکف در نزدیکی خانه مسیح علینژاد» در نیویورک خبر داده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، مقام‌های ایران و آمریکا هنوز در این باره اظهار نظر رسمی نکرده‌اند.

خانم علی‌نژاد از فعالان مدنی مخالف جمهوری اسلامی ایران است و با راه‌اندازی چند کمپین از جمله «چهارشنبه‌های سفید» با حجاب اجباری در ایران مبارزه می‌کند.

او به بی‌بی‌سی فارسی گفت: «حیات جمهوری اسلامی با ترور، گروگان‌گیری و اعتراف‌گیری است و ایجاد وحشت.»

«این نشان می‌دهد که حکومت علیه مردم است نه مردم علیه مردم.»

خانم علینژاد با اشاره‌ به اعتراف‌گیری از سپیده رشنو در اعتراض به حجاب اجباری، تاکید کرد که مخالفت زنان با حجاب «در کف خیابان‌های شهرهای ایران» شکل می‌گیرد و از خارج هدایت نمی‌شود.

آیت‌الله خامنه‌ای هفته پیش گفته بود طرح مسئله حجاب بهانه استعماری غرب است و سران قوا در ایران از جمله ابراهیم رئیسی و غلامحسین محسنی اژه‌ای آنها را به خارج نسبت داده‌اند.

خانم علینژاد گفت بر خلاف آنچه گفته می‌شود اعتراض به حجاب اجباری مردم را رو در روی مردم قرار نمی‌دهد بلکه این حکومت است که مقابل زنان ایستاده است.

نیویورک‌پست می‌گوید به گفته منابع آگاه از یک پرونده فدرال،‌ یک فرد ۲۳ ساله به نام «خالد مهدی‌اف» بازداشت شده است.

در گزارش نیویورک‌پست آمده که «پلیس آمریکا از خودرو این فرد پس از دستگیری یک قبضه سلاح تهاجمی از نوع ای کی-۴۷ (کلاشنیکف)،‌ با خشاب پر و همچنین بیش از هزار دلار پول نقد و دو پلاک خودرو کشف کرده است.»

«پلیس مهدی‌اف را روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در یک خودرو خاکستری با پلاک منطقه ایلینوی در مقابل خانه‌ای متوقف دیده است.»

«طبق مندرجات پرونده، او از داخل ماشین غذا سفارش داده و سعی کرده در ورودی خانه‌ای را باز کند. پلیس او را روز پنجشنبه پس از عبور از تابلوی ایست متوقف کرد و دریافت که او گواهینامه ندارد.»

مهدی‌اف به پلیس گفته «ساکن محله یونکرز است و به دلیل گرانی اجاره در بروکلین دنبال خانه بوده است و قصد باز کردن در حیاط خانه‌ای را داشته تا بپرسد آیا می‌تواند اتاق اجاره کند.»

به گزارش روزنامه نیویورک‌ پست او ابتدا به پلیس گفته که ماشین را قرض گرفته و از اسلحه چیزی نمی‌داند اما بعد اعتراف کرده که اسلحه متعلق به او است و دنبال کسی در محله بروکلین می‌گشته است.

تیرماه پارسال مقامات قضایی در ایالت نیویورک آمریکا چهار نفر از جمله “یک مامور اطلاعاتی ایران” را به توطئه‌چینی برای ربودن مسیح علی‌نژاد روزنامه نگار منتقد حکومت ایران در آمریکا متهم کرده بودند. یک زن در میان این افراد بوده است.

پیشتر برادر خانم علینژاد گفته بود که ماموران امنیتی ایران خانواده او را تحت فشار گذاشتند تا از او بخواهند برای دیدارشان به ترکیه سفر کند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024