جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 31.07.2022, 8:18

کامالا هریس با مشاوران دفترش مشکل دارد؟


زمانی که کامالا هریس سناتور بود، تعداد کمی از افرادی که در دفتر او مشغول به کار بودند از دوران مسئولیت او به عنوان دادستان کل ایالت کالیفرنیا اطلاع داشتند. زمانی که او دادستان کل بود نیز همین رویه در جریان بود و اما فقط تعداد کمی کارکنان از دوران او به عنوان دادستان منطقه‌ای سانفرانسیسکو مطلع بودند. حالا که روهینی کوسوغلو، مشاور سیاست داخلی معاون هریس که یکی از نزدیک‌ترین و طولانی‌ترین کارمندان او بوده، دفتر خود را ترک می‌کند، هریس دوباره تنها شده است.

تنها هفته‌ی گذشته بیش از ۱۳ دستیار برجسته دفتر کامالا هریس، از جمله مسئول بخش نگارش سخنرانی‌هایش، هریس را ترک کردند. ورود و خروج افراد متعدد در دفتر هریس حالا خبرساز شده و دفتر او را بی‌ثبات جلوه داده است. اما برخی از دموکرات‌ها نگران پیامدهای بزرگ‌تر هستند؛ خصوصا اگر بایدن برای انتخاب مجدد نامزد نشود.

خروج کوسوغلو در اوایل این ماه بسیار مهم بود، زیرا او یکی از معدود دستیارانی بود که شخصاً اولویت‌ها، خلق و خو و ترجیحات هریس را می‌دانست. دموکرات‌هایی که ابراز نگرانی می‌کنند، می‌گویند که نگران هستند هریس افراد وفاداری از آن دسته مشاوران و استراتژیست‌هایی که در فراز و نشیب‌های سیاسی به اصول خود پایبند هستند را در کنار خود نداشته باشد.

یکی از دستیاران سابق هریس می‌گوید: «این مسئله همیشه مشکل‌ساز بوده است. افرادی چون هریس باید افرادی را در اطراف خود داشته باشند.» اما یکی از مقامات کاخ سفید نیز می‌گوید که شبکه مشاوران هریس بزرگ است و شامل دستیارانی می‌شود که هریس از مدت‌ها قبل در مسئولیت‌های قبلی از آنها استفاده کرده است. این مقام کاخ سفید گفته است: «افرادی هستند که برای او کار کرده‌اند و بسیار مایلند و می‌توانند هر زمان که کسی درباره سابقه او سوالی داشت، به سوالات پاسخ دهند.»

کسانی که با هریس کار کرده‌اند به برایان نلسون اشاره می‌کنند که در زمانی که هریس دادستان کل کالیفرنیا بود به او مشاوره می‌داد و اکنون معاون وزیر خزانه‌داری در امور مربوط به تروریسم و ​​اطلاعات مالی است. دیگر دستیاران قدیمی هریس شامل شان کلگ، استراتژیست مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری او و جولی چاوز رودریگز که به عنوان مشاور ارشد بایدن خدمت می‌کند، هر دو در دفتر هریس در سنای آمریکا کار می‌کردند.

به گفته منابع آگاه کوسوغلو که به دلیل مشکلات خانوادگی دفتر هریس را ترک کرد، همچنان به او مشاوره می‌دهد. یکی از منابع نزدیک به هریس می‌گوید: «معاون رئیس‌جمهور، شبکه گسترده‌ای از دوستان باسابقه در سیاست دارد و این شبکه همیشه در دسترس او بوده و به او بسیار کمک کرده‌اند.»

معاون رئیس‌جمهور در ماه‌های اخیر به دنبال تثبیت این شبکه بوده است. او جمال سیمونز را به‌ عنوان مدیر ارتباطات خود و لورین وولز، که به‌عنوان مدیر ارتباطات، ال‌گور، معاون اسبق رئیس‌جمهور خدمت می‌کرد، به کار گرفته است. وولز مدتی هم مشاور هیلاری کلینتون بوده است. کریستن آلن که به عنوان معاون مطبوعاتی داخلی در کمپین ریاست‌جمهوری هریس خدمت می‌کرد، اوایل سال جاری پس از مدتی در وزارت بهداشت و خدمات انسانی به عنوان سخنگوی او معرفی شد. از زمانی که تغییراتی در دفتر خود صورت داده، اوضاع کمی بهتر شده است و هریس در خصوص برخی از سیاست‌های خود از جمله در مورد مخالفت با منع سقط جنین نقدهای مثبتی به دست آورده است.

هریس همچنین مکرراً در حال سفر است، او در کمتر از دو هفته به پنج ایالت سفر و در برنامه‌های تلویزیونی شرکت می‌کند. انتظار می‌رود این روند در ماه‌های آینده ادامه یابد و او نقشی موثر در کمک به دموکرات‌ها برای موفقیت در انتخابات میان‌دوره‌ای ایفا کند. با نزدیک‌تر شدن انتخابات میان‌دوره‌ای، دستیاران کاخ سفید می‌گویند که او نقش فعالی در ایجاد تضاد بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان خواهد داشت.

ناظران می‌گویند با این حال، عدم هماهنگی او با کارکنانش می‌تواند چشم‌انداز سیاسی معاون رئیس‌جمهور را مختل کند. کاترین جلیسون، استاد تاریخ در دانشگاه اوهایو، می‌گوید:«یک کارمند وفادار و شایسته می‌تواند یک سیاست‌مدار را بسازد یا از بین ببرد. البته موافقم که معاون رئیس‌جمهور در صورت داشتن کارمندان قدیمی که بتواند برای مشاوره صحیح روی آنها حساب کند، آینده‌ی بهتری خواهد داشت».

جولیان زلیزر، استاد تاریخ و روابط عمومی در دانشگاه پرینستون، معتقد است: «رؤسای جمهور جدید اغلب به تیم‌هایی از مشاوران وابسته هستند که اغلب در ایالت خود برای مدت طولانی با آنها بوده‌اند. آنها نامزد انتخاباتی را می‌شناسند، نقاط ضعف و قوتش را درک می‌کنند و نوعی ارتباط شخصی دارند که دیگر متخصصان فاقد آن هستند.»

ممکن است هریس فاقد چنین مشاورانی باشد و در نتیجه این امر او را از نظر سیاسی ضعیف جلوه دهد. هنگامی که هریس معاون رئیس‌جمهور شد، گروه کوچکی از کارکنان مجلس سنا را با خود به کاخ سفید برد؛ از جمله کوسوغلو به عنوان رئیس ستاد و جاش هسو به عنوان معاون رئیس ستاد او خدمت می‌کردند و میشل سولومون، مدیر برنامه‌ریزی او بود. اما او بیشتر خود را با افراد خارج از این گردونه مشغول کرد.

تینا فلورنوی که به عنوان رئیس سابق دفتر بیل کلینتون خدمت می‌کرد، به کاخ سفید آمد تا دستیار ارشد هریس شود. سیمون سندرز، مشاور ارتباطات بایدن در طول مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ ، سخنگوی ارشد هریس و اوپال وادان که برای هیلاری کلینتون کار می‌کرد، دستیار شخصی او شد.

وقتی بایدن رئیس‌جمهور شد، مشاورانی را به خدمت گرفت که او را در بیشتر دوران کاری سیاسی‌اش می‌شناختند. اوباما هم کاخ سفید خود را پر از کارکنانی کرد که در سنا و در مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری او در سال ۲۰۰۸ برایش کار می‌کردند و هنگامی که هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه شد، یکی از «شرایط» او برای تصدی این شغل این بود که به جای محاصره کردن خود با دستیاران اوباما، مشاوران خود را با خود بیاورد.

یکی از دستیاران سابق هریس می‌گوید: «دلیل اینکه آنها توانستند کمپین‌های موفقی را برگزار کنند این بود که مردم و زیرساخت‌های لازم برای اجرای کمپین ریاست‌جمهوری را در اختیار داشتند، زیرا آنها روابطی با مردم داشتند که به سال‌ها، اگر نگوییم دهه‌ها قبل بازمی‌گردد. او مجبور است آدم‌های دیگران را استخدام کند.» اگر هریس در نهایت نامزد ریاست‌جمهوری شود و نامزد دموکرات‌ها شود، استراتژیست‌ها می‌گویند که عوامل حزب به او کمک می‌کنند تا پیروز شود. اما اگر او در مبارزه مقدماتی انتخابات شرکت کند، پیش‌بینی‌ها این است که کار سختی در پیش خواهد داشت.

روزنامه هم‌میهن / ترجمه : آریا صدیقی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024