جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 30.07.2022, 9:04

نامه محتشمی‌پور به همسر زندانی‌اش تاج‌زاده


متن منتشر شده در صفحه‌ی اینستاگرام خانم فخرالسادات محتشمی‌پور:
سلام عزیزم
امیدوارم سلامت باشی

راستش را بخواهی اصلا مایل نبودم نامه‌نگاری‌هایم به عنوان همسر یک زندانی سیاسی را دوباره آغاز کنم.

یعنی پس از گذشت سال‌ها از آن روزهای نحس و شب‌های سیاه و‌ پس از چند سال که از آزادی‌ات از انفرادی ۷ ساله همراه با ۶۷ ماه روزه‌داری اعتراضی گذشت باورم نمی‌شد به جای مرور دلنوشته‌ها و‌ نامه‌ها و‌ عریضه‌هایم که در تاریخ کشور عزیزمان ثبت شد، بار دیگر به عنوان همسر یک زندانی سیاسی قلم در دست بگیرم و‌ برایت از روزانه‌هایم بگویم.

از لطف دوستان‌مان، محبت هم‌فکرانمان، همراهی همدلان‌مان و از آگاهی هموطنانی که باورمان نمی‌آمد روزمرگی‌های عذاب‌آور تحمیل شده بر آنان حال و مجال اندیشیدن به این ‌واقعه عجیب و شرم‌آور را برایشان گذاشته باشد؛ یورش دوباره نیروهای امنیتی شبانگاه یک روز تعطیل به خانه سید مصطفی تاجزاده و‌ بازداشت دوباره‌اش دور از چشم زن و بچه‌اش به جرم حمایت از مردمی که زیر بار فقر و بدبختی ناشی از سوء تدبیر حاکمان خرد می‌شوند و صدای شکستن استخوان‌شان خم به ابروی مقصرین که نمی‌آورد هیچ، اعتراضشان به خشن‌ترین شکل ممکن پاسخ داده می شود.

مصطفی جان!
در همین سه هفته که تو را بردند و گفتند چند روزی مهمان‌شان هستی و زود برمی‌گردی به قدر چندین ماه برایت حرف دارم ولی باید مختصر بنویسم و‌ عجالتا بگویم:

من و‌ بچه‌ها و‌ همه خانواده مثل همیشه به تو که میان حق و‌ باطل و میان مردم و صاحبان زر و زور و‌ تزویر اولی را انتخاب کردی و عدالت خواهی و‌ حق طلبی‌ات زبانزد خاص و‌عام است افتخار می‌کنیم.

ما تو را همین گونه که هستی پذیرفته‌ایم و‌ برای راه و‌ مرام و آرمان‌ها و انتخاب‌ها و آرزوهایت احترام قائلیم و برای تحقق هرچه زودتر این آرزوها دعا می کنیم.

من و‌ بچه‌ها و‌ خانواده‌ات همچنین مانند تو‌ در کنار مردم‌ هستیم و از همه آنان که در حق تو و‌ دیگر شهروندان معترض و‌ منتقد ستم و‌ جفا روا می‌دارند و از آنان که این رواداری را تایید و ‌تحسین می‌کنند، برائت می‌جوییم.

ما برای حفظ سلامت و‌ آزادی‌ات تمام تلاش‌مان را خواهیم‌ کرد و ‌اجازه نخواهیم داد آنان که خود در مظان جاسوسی هستند و ‌تو‌ برای اثبات وطن فروشی‌شان بارها به مناظره‌شان فراخواندی آسوده و رها و‌ مطمئن به نشر اکاذیب و‌ مفتریاتشان ادامه دهند. این بار یا باید تهمت‌ها و‌ نسبت های دروغشان را ثابت کنند یا محاکمه شوند.

همسر عزیزم این بار همچنین اجازه نخواهیم داد برای انبوه کردن پرونده گشاده‌ات و پرشمار کردن اتهامات بیجای‌شان در خفا به تهدید دوستان و ‌نزدیکانت بپردازند. باید شفاف باشند صراحتا اعلام ‌کنند هر کس با ما سلام‌و‌علیکی دارد و‌ حال و احوالی می‌کند و‌ دلجویی و حمایتی می‌کند مجرم است و‌ مستحق مجازات. به قول خودت دیگر دوران قتل‌های زنجیره‌ای و اعتراف‌گیری‌های قرون وسطایی و کثافت‌کاری های پنهانی گذشته و عصر شفافیت است.

دیگر پرونده‌سازی به جرم امضای یک بیانیه آن هم در حمایت از مظلوم، شوخی کودکانه‌ای بیش نیست. بگیر و‌ ببندها بی‌اثر است. ماه را پشت ابر پنهان نمی‌توان کرد.

محرم هم از راه رسیده و مردم درس آزادگی را در مکتب سرور آزادگان حسین (ع) مرور می‌کنند.

همسر سرافرازم
خیلی دلتنگت هستیم خصوصا دختران عزیزمان که سه هفته است از دیدارت و شنیدن صدای گرم و دلنشینت (علیرغم وعده‌ای که حضرات داده بودند) محرومند.

اما وجود عزیزت را به خدای متعال سپرده‌ایم و امیدواریم هرچه زودتر به آغوشمان بازگردی تا نیازی به اقدامات من، که طبعاً خوشایند آقایان نیست، نباشد.

سایه‌ات بر سرمان مستدام

فخرالسادات محتشمی پور
همسر آزاده دربند سیدمصطفی تاجزاده
جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ برابر با شب اول محرم ۱۴۴۴



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024