جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 19.07.2022, 8:05

اتهام «قاچاق زنان و دختران» به فعال حقوق همجنس‌گرایان


چند ماه پس از آن که سازمان عفو بین‌الملل از بازداشت زهرا صدیقی همدانی، مدافع حقوق همجنسگرایان خبر داد، سپاه پاسداران در خبری با اشاره به این بازداشت، او را به «قاچاق زنان و دختران ایرانى به اربیل عراق» متهم کرد.

سازمان اطلاعات سپاه پاسداران روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای، در حالی که نام این فعال مدافع حقوق اقلیت‌های جنسی را «زهرا منصوری همدانی» معرفی کرد، نوشت که او «سرکرده بزرگ‌ترین قاچاق زنان و دختران ایرانى به اربیل عراق» بوده است.

این سازمان همچنین صدیقی را که با نام «ساره» نیز شناخته می‌شود به «ترویج همجنسگرایی، قمار، کلاهبرداری و قبح‌زدایی از روابط جنسی نامشروع و انتشار آن در فضای مجازی» متهم کرد.

سازمان اطلاعات سپاه پاسداران از دو نفر دیگر به نام‌های «علیرضا فرجادی‌کیا» و «کتی» نیز نام برده که بنا بر ادعای این سازمان این «باند» را از طریق همکاری با زهرا صدیقی همدانی اداره می‌کردند و «صدها تن از دختران ایرانی را به اربیل می‌بردند.»

پیشتر سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده بود که زهرا صدیقی همدانی از سوی مأموران سپاه پاسداران در روز پنجم آبان‌ ماه ۱۴۰۰ در نزدیکی مرز ایران با ترکیه دستگیر شد.

او پس از دستگیری، به مدت ۵۳ روز مورد ناپدیدسازی قهری قرار گرفت و سپس معلوم شد در این مدت در یک سلول انفرادی در بازداشتگاه سپاه پاسداران در ارومیه نگهداری می‌شده است.

او در ۲۶ دی‌ ماه ۱۴۰۰در شعبه ششم دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه به «افساد فی‌الارض» از جمله از طریق «ترویج همجنس‌گرایی»، «ارتباط با رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی» و «ترویج مسیحیت» متهم شد.

در آن زمان، سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای نوشت که صدیقی «مدافع حقوق بشر، متعلق به جامعه همجنس‌گرا، دوجنس‌گرا، فراجنسیتی و بیناجنسی (ال جی بی تی آی) صرفاً به خاطر گرایش جنسی و هویت جنسیتی واقعی یا مفروضش و همچنین پست‌ها و اظهاراتش در شبکه‌های اجتماعی در دفاع از حقوق افراد همجنس‌گرا، دوجنس‌گرا، فراجنسیتی و بیناجنسی بر خلاف ضوابط بین‌‎المللی و به شکل خودسرانه تحت بازداشت است و در زندان مرکزی ارومیه به سر می‌برد.»

بر اساس اعلام عفو بین‌الملل، این مدافع حقوق اقلیت‌های جنسیتی در دوران بازداشت مورد شکنجه و سایر رفتارهای بی‌رحمانه قرار گرفته است.


ایران اینترنشنال



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024