جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 11.07.2022, 14:14

بیانیه حزب دموکراتیک مردم ایران در محکومیت بازداشت‌ها


حزب دموکراتیک مردم ایران بازداشت آقایان تاج‌زاده، رسول‌اف و آل احمد را محکوم می‌کند.

روز ۱۷ تیرماه خبر یورش ماموران امنیتی رژیم به منزل مصطفی تاج‌زاده و بازداشت این چهره برجسته جنبش اصلاح‌طلبی منتشر شد. رسانه‌ها از دستگیری جعفر پناهی، سینماگر نامی و پیش از او از بازداشت دو فیلمساز مستقل و آزاداندیش، آقایان محمد رسول‌اف و مصطفی آل احمد، خبر دادند که بازتابی گسترده در میان ایرانیان و نیروهای آزادیخواه و مخالف رژیم یافت. 

این دستگیری‌ها، در شرایط بحران اقتصادی ـ اجتماعی روزافزون در کشور و ناتوانی رژیم در گره‌گشایی از دشواری‌های دامنگیر زندگی مردم و در پی موجی از اقدامات سرکوبگرانه علیه جنبش مدنی زنان، تظاهرات حق‌طلبانه معلمان، بازنشستگان و کارگران صورت می‌گیرد.

رژیم بر این خیال باطل است که با بگیر و ببند و دیگر اقدامات سرکوبگرانه علیه نیروهای دگرخواه و پیشروی جامعه می‌تواند صدای اعتراض آزادی‌خواهانه و عدالت‌جویانه مردم ناخشنود را خاموش کند.

حاکمیت با موج دستگیری‌های تازه آشکارا نشان می‌دهد که ظرفیت پذیرش و تحمل مبارزه مسالمت‌آمیز و خشونت‌پرهیز را بیش از پیش از کف می‌دهد و با این رویکرد عملا جامعه را گام به گام به سوی دگرگونی‌های بدون چشم‌انداز، به سوی تشدید تضادهای اجتماعی و سیاسی و به پرتگاه رویارویی‌های خشونت‌آمیز و غرقاب درگیری‌های خونین می‌کشاند.

حزب دموکراتیک مردم ایران ضمن اعتراض به سیاست سرکوب رژیم، دستگیری آقای تاج‌زاده، این مبارز اصلاح‌طلب و آقایان رسول‌اف، آل احمد و پناهی، این هنرمندان مستقل و آزاداندیش را محکوم می‌کند و خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی از سیاهچال‌های جمهوری اسلامی ایران است.       

حزب دموکراتیک مردم ایران
۱۹ تیرماه ۱۴۰۱



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024