جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 08.07.2022, 20:59

مصطفی تاج‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب بازداشت شد


مصطفی تاج‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و زندانی سیاسی سابق، بعدازظهر امروز - جمعه ۱۷ تیرماه با دستور قضایی بازداشت شد. خبرگزاری مهر اتهام‌های آقای تاج‌زاده را «اقدام علیه امنیت ملی» و «نشر اکاذیب جهت تشویش اذهان عمومی»  اعلام کرده است.

فخرالسادات محتشمی‌پور همسر مصطفی تاج‌زاده شامگاه جمعه در یک لایو اینستاگرامی گفت که حدود ۱۵ نفر برای بازداشت تاج‌زاده به خانه آنها مراجعه کرده بودند. خانم محتشمی‌پور گفت که همراه با تاج‌زاده، لپ تاپ او را هم برده‌اند.

خانم محتشمی‌پور گفت: «متاسفانه ظرفیت این را ندارند که یک منتقد دلسوز در کشور باشد و منصفانه نقد کند. در کمال بزدلی و ترسویی از غیبت من در خانه استفاده کرده  و ۱۵ نفر ریختند در منزل ما و همسرم را بازداشت کردند.»

از محل نگهداری آقای تاج‌زاده اطلاعی در دست نیست. خانم محتشمی‌پور گفته منتظر تماس تلفنی همسرش است.

آقای تاج‌زاده در حساب کاربری خود در توئیتر متنی را «پین» کرده  که در آن آمده است: «راه نجات کشور، اصلاحات ساختاری‬ است؛ شامل پاسخگو، دوره‌ای و انتخابی‌شدن رهبر و ادغام رهبری و ریاست‌جمهوری، خلع ید از سپاه در تمام عرصه‌های غیرنظامی، استقلال قاضی و دستگاه قضا، تاسیس شبکه‌های خصوصی صوتی/تصویری، آزادی اندیشه، بیان، قلم، مطبوعات، اطلاع‌رسانی و انتخابات آزاد.»

آقای تاج‌زاده پیش از این در آذرماه سال ۹۸ به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد. در این احضاریه از وی خواسته شده است که در تاریخ ۱۸ آذرماه در این شعبه حاضر شود.

مصطفی تاج‌زاده پس از انتخابات سال ۸۸ به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» بازداشت و از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ۶ سا حبس محکوم شده و این حکم در دادگاه تجدید نظر نیز عینا تایید شد.

آقای تاج‌زاده همچنین در ایام حبس به دلیل نامه نگاری‌های انتقادی به رهبر ایران از درون زندان، با شکایت سپاه پاسداران، به اتهام “تبلیغ علیه نظام” توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به یک سال حبس محکوم شد. وی نهایتا پس از ۷ سال با پایان دوران حبس، در تاریخ ۱۵ خردادماه ۱۳۹۵ از زندان آزاد شد.

وی پیش از این نیز با شکایت دادستان تهران در آذرماه ۹۶ و پس از آن در شهریور ۹۷ به دادگاه تهران و قزوین احضار شده بود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024