جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 19.06.2022, 16:34

ششمین روز اعتصاب غذای مریم کریم‌بیگی


شهناز  اکملی، مادر مریم و مصطفی کریم‌بیگی در یادداشت کوتاهی در اینستاگرام از ششمین روز اعتصاب غذای دخترش مریم کریم‌بیگی خبر داده است.

خانم اکملی نوشته است: «امروز ششمین روز اعتصاب غذای دخترم مریم است. رضا شهابی، آرشام رضایی، زرتشت راغب، و تعدادی دیگر از زندانیان نیز در اعتصاب غذا هستند و من با خانواده همه‌ی آنها ابراز همدردی می‌کنم. ما خانواده‌های زندانیان سیاسی به خوبی می‌دانیم که عزیزان‌مان در زندان در اعتراض به رویه‌ی ناعادلانه‌ی قضایی امنیتی جان خود را کف دست گرفته و قهرمانانه به جنگ با بی‌عدالتی رفته‌اند. از نهادهای حقوق بشری می‌خواهم با اعتراض به رویه‌های ظالمانه‌ی جاری در دستگاه‌های قضایی و امنیتی ایران، پشتیبان خواسته‌ها و حافظ جان عزیزان ما باشند.»

مریم کریم بیگی، خواهر مصطفی کریم‌بیگی از جان باختگان اعتراضات سال ۸۸ است. او روز سه‌شنبه ۲۴ خرداد، توسط نیروهای امنیتی ضمن تفتیش منزل شخصی‌اش بازداشت و سپس به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.  او از ورود به زندان، دست به اعتصاب غذا زده است.

مصطفی کریم‌بیگی، فرزند دیگر خانواده کریم‌بیگی در جریان اعتراض‌های تابستان ۱۳۸۸ به دستکاری حاکمیت در نتایج انتخابات ریاست جمهوری، از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

شهناز اکملی مادر  مریم کریم‌بیگی اتهام او را ”اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” عنوان کرده است. به گفته خانم اکملی، علیرغم قرار پیشین در دادسرا، بازجویان با آزادی خانم کریم بیگی با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی مخالفت کرده و در مقابل از تفهیم اتهام وی در خصوص اتهام جدید ”اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” خبر داده‌اند.

مریم کریم‌بیگی دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران است و هم‌اکنون در حال گذران ترم آخر تحصیلات خود است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024