جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 18.06.2022, 11:00

انتقال سعید مدنی به سلول دربسته چهار نفره


امتداد: در حالی که حدود یک ماه از بازداشت سعید مدنی، جامعه‌شناس و فعال مدنی گذشته، هنوز زمینه دسترسی هیچ یک از وکلای دادگستری به این پرونده فراهم نشده و ظاهرا هنوز روند بازجویی‌ها از او ادامه دارد.

یاسمن مدنی، فرزند سعید مدنی، استاد و جامعه‌شناس بازداشتی در گفتگویی با امتداد، ضمن اشاره به وضعیت کنونی پرونده او، اظهار داشت: در حال حاضر، یک ماه از بازداشت پدر زمان گذشته که در این یک ماه، ما یک ملاقاتی حضوری نیم ساعته و هفته‌ای هم به صورت میانگین، یک تماس تلفنی در حد ۳ تا ۴ دقیقه با ایشان داشته‌ایم.

در مورد اتهامات هم، پدرم گفته که دو اتهام اجتماع و تبانی و همچنین فعالیت تبلیغی علیه نظام یه ایشان تفهیم شده است. به نظر می‌رسد که اتهام دیگری در پرونده پدر وجود ندارد اما واقعیت این است که ما هیچ اطلاع دیگری هم از پرونده ایشان نداریم.

بازپرس که در این خصوص، مطلقا پاسخی به ما نمی‌دهد و از سوی دیگر، پدرم هم قول داده تا در خصوص پرونده خود صحبتی نکند تا احتمالا، تماس‌ها و ملاقات با ایشان قطع نشود.

ما در این مدت، مرتبا به شعبه دوم بازپرسی مراجعه داشتیم که بازپرس پرونده، تنها در همان هفته اول موافقت کرد که ملاقاتی با او داشته باشیم و بعد از آن، همواره به ما گفته‌اند که تنها می‌توانید درخواست کتبی بنویسید.

به ما گفتند که روند بازجویی دو تا سه ماه ادامه خواهد داشت

البته، هیچ جواب مشخصی هم به ما نداده‌اند که مصادیق این عناوین اتهامی چه بوده و پاسخ دیگر سوالات ما چیست. در خصوص پروسه بازجویی هم گفتند که دو تا سه ماه ادامه خواهد داشت.

همچنین، یک سری از وسایلی که از منزل خارج کردند هم، متعلق به خود ما بوده و ارتباطی با پدرم هم نداشته، اما در این رابطه هم هیچ پاسخی به ما نداده‌اند که چه زمانی آن را پس خواهند داد. به رغم اعلام نیاز و درخواست‌های مکرر ما صرفا اینگونه جواب دادند که این وسایل در حال بررسی است!

پدرم در حدود دو و نیم تا سه هفته در سلول انفرادی بود و روز ۱۵ خرداد در تماس با ما گفت که به سلول دربسته چند نفره(به همراه سه نفر دیگر) منتقلش کرده‌اند. تقریبا به صورت هفتگی، حداکثر یک تا دو بار هواخوری دارد و به گفته پدر، روند بازجویی و تحقیقات به صورت فشرده و سریع پیگیری می‌شود.

درخواست اعلام وکالت یکی از وکلا برای پرونده پدر هنوز به نتیجه نرسیده

وکیل پدر، آقای مصطفی نیلی بود که امکان و اجازه ورود به پرونده را پیدا نکرد و درخواست ورود یکی دیگر از وکلا، هنوز به نتیجه نرسیده است.

فعلا باید منتظر مانده و ببینیم که پروسه بازجویی پدر، چه زمانی به اتمام می‌رسد و پس از آن، آیا با قید وثیقه آزاد خواهد شد یا باید تا زمان برگزاری دادگاه و احیانا تا زمان اعلام حکم در بازداشت بماند.

ما هر بار که به دادسرا مراجعه داشته‌ایم، همیشه درخواست فراهم شدن هرچه سریع‌تر زمینه قبول وکالت یک وکیل در پرونده و همچنین تعیین تکلیف بازجویی‌ها از پدر را مطرح کردیم. ضمن اینکه درخواست بازپس دادن وسایل‌مان را هم داشته‌ایم که هنوز، تکلیف هیچ یک از این خواسته‌ها مشخص نشده است.

فعالیت و اظهارات ایشان همیشه شفاف و با استناد به آمار رسمی بوده

دلیل بازداشت پدر را هنوز نمی‌دانیم. چرا که فعالیت و اظهارات ایشان همیشه خیلی شفاف بوده و همواره با استناد به آمار رسمی صورت گرفته که در دسترس همگان قرار دارد. کما اینکه خود ما هم از طریق خبری که خبرگزاری مهر منتشر کرد از بازداشت ایشان مطلع شدیم و وقتی به خانه رسیدیم، متوجه تفتیش منزل و به هم ریختگی وسایل شدیم.

در رابطه با انتشار آن خبر بازداشت با طرح اتهامات واهی از سوی خبرگزاری مهر و فارس نیز، شکایتی را ثبت کردیم و منتظر نتیجه این شکایت هم هستیم.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024