جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 18.06.2022, 6:56

هشدار دوباره اسرائیل درباره حمله عوامل ایران


مقام‌های اسرائیلی با هشدار نسبت به تلاش عوامل ایران برای انجام حمله‌های تروریستی علیه شهروندان اسرائیلی در آخر هفته جاری در ترکیه، از همه شهروندان اسرائیلی خواستند فورا این کشور را ترک کنند.

تایمز اسرائیل جمعه به نقل از مقام‌های امنیتی این کشور گزارش داد که جمهوری اسلامی به باندهای ایرانی و ترکیه‌ای که به استخدام خود درآورده دستور داده در آخر هفته در ترکیه و به ویژه در استانبول، «به هر قیمتی» که می‌توانند شهروندان اسرائیلی را هدف قرار دهند.

مقام‌های اسرائیل ضمن هشدار درباره تلاش عوامل ایران برای نفوذ به رستوران‌ها، مکان‌های تفریحی و هتل‌های محل اقامت شهروندان اسرائیل در استانبول به‌منظور ربودن یا کشتن آنها، به آن دسته از شهروندان اسرائیلی که امکان خروج از ترکیه را ندارند تاکید کردند از هتل خارج نشوند و درهای اتاق‌های خود را قفل نگه دارند.

مقام‌های اسرائیلی همچنین از شهروندان این کشور خواسته‌اند هر چیزی را که اسرائیلی بودنشان را نشان دهد مخفی کنند.

در حال حاضر، برآورد می‌شود حدود دو هزار شهروند اسرائیل در ترکیه باشند.

یک مقام ارشد امنیتی اسرائیل نیز به وای‌نت گفت: هسته‌های تروریستی ایران در پی صدور دستور انجام حملات، در خیابان‌های استانبول به دنبال شهروندان اسرائیلی می‌گردند.

در همین حال، هاآرتس به نقل از منابع آگاه اسرائیلی گزارش داد مقام‌های ترکیه در روزهای اخیر چند گروه ایرانی را در ارتباط با این توطئه‌ها بازداشت کرده‌اند.

کانال ۱۲ اسرائیل نیز گزارش داد در دو هفته اخیر چند توطئه حمله ایران در ترکیه خنثی شده است.

طبق این گزارش، مقام‌های امنیتی اسرائیل و ترکیه برای خنثی کردن حمله‌های احتمالی با یکدیگر همکاری نزدیکی دارند.

به گزارش کانال ۱۲، جمهوری اسلامی از چند ماه گذشته در حال طراحی این حمله‌ها بوده و ظاهرا هدف این حمله‌ها انتقام‌جویی از اسرائیل برای کشته‌شدن مشکوک مقام‌های ارشد ایرانی است.

در همین حال، دنی دانون، سفیر پیشین اسرائیل در سازمان ملل، گفت: «عوامل ایران هم‌اکنون برای یافتن غیرنظامیان بی‌گناه اسرائیلی در استانبول تلاش می‌کنند. اگر شهروندان اسرائیلی آسیب ببینند، پیامدهای سنگینی برای رژیم جنایتکار تهران خواهد داشت.»

این در حالی است که رسانه‌های اسرائیلی گزارش کرده‌اند آنکارا به جمهوری اسلامی هشدار داده اجازه نخواهد داد خاک ترکیه را به محلی برای عملیات خود علیه اسرائیل بدل کند.

شبکه کان اسرائیل روز چهارشنبه گزارش داده بود سرویس‌های امنیتی اسرائیل معتقدند هسته‌های تروریستی ایران هنوز در ترکیه حضور دارند و نیروهای امنیتی اسرائیل و ترکیه برای خنثی کردن هر گونه حمله احتمالی از سوی این گروه تلاش می‌کنند.

مقام‌های اسرائیلی بر این باورند که جمهوری اسلامی به دنبال گرفتن انتقام کشته شدن اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران است که اسرائیل را مسئول مرگ آن‌ها می‌داند.

از سوی دیگر شورای امنیت ملی اسرائیل روز دوشنبه گذشته سطح هشدار خود را برای استانبول به سطح چهار، به معنی بالاترین تهدید برای شهروندان اسرائیلی، افزایش داد.

پیش از این دولت اسرائیل چنین سطحی از هشدار درباره امنیت شهروندان و گردشگران اسرائیلی را برای چهار کشور عراق، یمن، افغانستان و ایران تعیین کرده بود.


ایران اینترنشنال



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024