جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 16.06.2022, 15:53

بازداشت دهها معلم‌معترض در شهرهای مختلف کشور


شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که «نیروهای امنیتی در اداره اطلاعات، اطلاعات سپاه، پلیس امنیت، با چراغ سبز قوه قضاییه، تعداد دیگری از بهترین معلمان ایران را بازداشت کرده‌اند».

وبسایت «هه‌نگاو»، طی دو روز گذشته بیش از ۴۰ معلم در شهرهای سنندج، مریوان، سقز و دیواندره توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده که تنها دو نفر از آنها آزاد شده و بقه کماکان در بازداشت به سر می‌برند و سرنوشت آنها نامعلوم است.

گفته می‌شود در شیراز بین ۴۰ تا ۶۰ معلم بازداشت شده‌اند. در استان کردستان ۴۴ نفر، حدود ۱۰ نفر در تبریز و ۷ معلم نیز در رشت بازداشت شده‌اند. همچنین بسیاری از معلمان در شهرهای دیگر بازداشت شده‌اند که هنوز آمار دقیقی از تعداد آنها در دست نیست.

در بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران آمده است:  پس از اعلام عمومی فراخوان شورای هماهنگی برای تجمع سراسر فرهنگیان ایران، نهادهای امنیتی، همچون گذشته دست‌به کار شده و به جای حل مساله، روش قدیمی پاک کردن صورت مساله را در پیش گرفتند.

بر همین مبنا دیروز چهارشنبه ۲۵ خردادماه (یک روزمانده به تجمع اعتراضی سراسری معلمان در سراسر کشور) و ‌امروز پنج‌شنبه ۲۶ خردادماه وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه، سراسیمه و دست پاچه، تعدادی از فعالان صنفی معلمان را در شهرهای مختلف بازداشت نمودند تا به زعم خود مانع شکل‌گیری تجمع شوند. غافل از این‌که این‌گونه رفتارها نه تنها به جنبش پویای معلمان آسیب نخواهد زد و هیچ خللی بر اراده‌ی آهنین معلمان در راه رسیدن به خواسته‌هایشان ایجاد نخواهد کرد؛ بلکه اراده‌ی معلمان را راسخ و مطمئن می‌نماید. مثلث دولت، مجلس و نیروهای امنیتی، این‌بار نیز، دست‌ در دست هم، برای پایمال نمودن حقوق معلمان و دانش‌آموزان، با قدرت تمام، گام برداشتند تا ثابت کنند، برای فرهنگ، علم، دانش و عدالت، ذره‌ای ارزش قائل نیستند».

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران خواهان پایان دادن به این رویه های غیر قانونی است و چنانچه بارها هشدار داده است روند انسداد کنونی، نه تنها راه حلی برای کمترین گشایش در وضعیت پیچیده دشوار کنونی نیست، بلکه به افزایش اعتراضات و دامنه ی آن منجر خواهد شد. چرا که سرکوب هرگز نتوانسته مطالبات معلمان را به محاق ببرد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024