جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 14.06.2022, 11:26

بی‌توجهی گردشگران اسرائیلی درترکیه به‌هشدارها


روزنامه عبری‌زبان “یدیعوت آحارونوت” امروز سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد که با وجود هشدارهای پی در پی اسرائیل به شهروندان خود برای خروج از ترکیه و به خصوص استانبول در “تهدیدهای ایران”، هزاران اسرائیلی حاضر در این کشور بی‌توجه به هشدارهای تل‌آویو، حاضر به متوقف کردن سفر خود به ترکیه نیستند.

هشدارهای اسرائیل به شهروندان خود در روز گذشته دوشنبه با درخواست «یائیر لاپید»، وزیر خارجه اسرائیل برای خروج اسرائیلی‌ها از ترکیه در سریع‌ترین زمان ممکن، به اوج خود رسید.

به گزارش میدل ایست نیوز، یدیعوت آحارونوت افزود که هشدارهای اسرائیل از جمله هشدار سازمان مبارزه با تروریسم از زیر مجموعه‌های شورای امنیت ملی هم باعث نشد تا اسرائیلی‌ها قید سفر به ترکیه را بزنند و فرودگاه “بن گوریون” اسرائیل تنها روز گذشته دوشنبه شاهد ده‌ها پرواز به ترکیه به فاصله هر نیم ساعت بوده است.

این روزنامه افزود که با وجود هشدارهای وزارت خارجه و نهادهای امنیتی، ده‌ها هزار اسرائیلی با توجه به اتمام سال تحصیلی و آغاز تعطیلات تابستانی، برای سفر به ترکیه برنامه‌ریزی کرده‌اند.

از سویی تعدادی از رسانه‌های اسرائیلی نوشتند که دستگاه‌های امنیتی ترکیه، تعدادی از اعضای گروه‌های ایرانی را که قصد ربودن و قتل شهروندان اسرائیلی را در خاک ترکیه داشتند، دستگیر کرده‌اند.

این رسانه‌ها اعلام کردند که دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل، اطلاعات لازم در خصوص گروه‌های ایرانی را که در خاک ترکیه قصد داشتند در انتقام از ترور حسن صیاد خدایی، سرهنگ سپاه پاسداران ایران، شهروندان اسرائیلی‌ها را مورد هدف قرار دهند، در اختیار آنکارا قرار داده است.

یدیعوت آحارونوت خاطرنشان کرد که بهبود روابط اسرائیل و ترکیه در ماه‌های اخیر و هزینه‌های کم سفر به ترکیه در مقایسه با هزینه گردشگری در اسرائیل باعث شده تا هزاران شهروند اسرائیلی برای گذراندن تعطیلات خود در ترکیه برنامه‌ریزی کنند.

یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل نیز روز گذشته در کنیست (پارلمان اسرائیل) بر ضرورت خروج شهروندان اسرائیلی در سریع ترین زمان ممکن از ترکیه تاکید و خاطرنشان کرد که جز موارد ضروری دلیلی برای سفر به ترکیه وجود ندارد.

وی گفت که دستگاه‌های امنیتی اسرائیل و ترکیه مانع از اجرای سلسله عملیاتی شدند که گردشگران اسرائیلی را در خاک ترکیه هدف قرار داده بود.

لاپید همچنین به ایران و تمامی کسانی که قصد هدف قرار دادن گردشگران اسرائیلی را دارند، هشدار داد و تاکید کرد که از مجازات اسرائیل در امان نخواهند بود.

روزنامه «هاآرتص» هم نوشت که مقابله با تلاش ایران برای هدف قرار دادن اسرائیلی‌ها در خاک ترکیه، منجر به تقویت جبهه مشترک «ترکیه و اسرائیل» علیه ایران می‌شود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024