جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 12.06.2022, 10:02

پایان نمایش مسخره دزدی بانک ملی


همه‌اش یک نمایش بود که مردم از صندوق امانات بترسند و دلارهایشان را توی حساب‌های ارزی در بانکها بگذارند یا اوراق قرضه ارزی بخرند!

رئیس پلیس تهران در مصاحبه با صدا سیما بانکها را برای نگهداری ارز ناامن اعلام کرد! آخر کجای دنیا پلیس یک کشور صندوق امانات بانکها را ناامن اعلام می‌کند؟

همان پریروز که بانک ملی گفته بود نصف اموال مسروقه را با ادعای صاحبان صندوقها و مالباختگان، آن هم با قیمت ارز آزاد به آنها می‌دهد و در حساب مسدود واریز می‌کند و بقیه را هم بعد از بررسی‌های دقیق و رای دادگاه پرداخت می‌کند، کاملا مشخص بود که دست خود بانک و دولت در کارست و محتویات هر صندوق را دقیقا می‌دانند که چیست. این واقعیت زمانی مشخص می‌شود که:

۱ - در حالیکه دزدان به ادعای مجری در حال انتقال هستند هیچکدام دستبند ندارند.
۲- کشفیات پلیس در پاکت‌های پلاستیکی مجزا روی میز چیده شده‌اند. مشخص است که محتویات هر صندوق نباید با بقیه مخلوط شود.

آشکار است که این نمایش برای ایجاد نوعی ترس در دل کل ایرانی‌هاست که دلارهایشان را در صندوق‌های امانات و گاوصندوقهای خانگی نگهداری می‌کنند.

هیچ جای دنیا هیچ بانکی چنین کاری نمی‌کند که فوری بگوید نصف اموال را به ادعای افراد اجاره کنند‌ه می‌پردازد. زیرا محتویات صندوق‌های مشخص نیست مگر اینکه بیمه شده باشند که آنهم به روش آن دارد که با اطلاع از محتویات باشد یا بدون آن. آنهم بیمه خسارت را می‌دهد نه بانک.

جمهوری اسلامی از این خودزنی‌ها زیاد کرده است!!

نکته جالبه اینکه دزدان به آن زیرکی فورا خواستند اموال مسروقه را از کشور خارج کنند؟!!! چقدر ابلهانه، مگر نمی‌دانند خروج ارز و جواهرات در شرایط عادی به شدت در فرودگاه امام کنترل می‌شود چه برسد زمانیکه این دزدی صورت گرفته است. آنها که انقدر زیرک و کار آمد بوده‌اند که محتویات صندوق‌های بانک را بدون سروصدا تخلیه کرده‌اند و حتی فایل‌های و دستگاهای امنیتی را با خود برده‌اند یعنی نمی‌دانستند که فوری نباید اموال را خرج کنند یا به خارج ببرند؟

هر دزد ناوارد و ناشی هم که باشد اموال را می‌برد در جایی پنهان می‌کند تا آبها از آسیاب بیفتد. شاید لازم باشد یک تا دو سال هم دست به آنها نزند. شانس آوردیم دزدها فردایش نرفته‌اند یک یا چند صندوق امانات از بانک ملی بگیرند و اموال مسروقه را در آنها بگذارند!!!

البته نمایش اقتدار پلیس و آگاهی هم بود.‌ ای کاش کمی صبر می‌کردند نه به این زودی مجرمان و دزدان را دستگیر می‌کردند آنوقت شاید ماجرا کمی قابل‌باورتر بود‌. فقط در نمایش تلویزونی و سینماست که نتیجه ظرف ۲ تا ۳ ساعت مشخص می‌شود اما آنها همه فیلم هستند و خلاصه وقایع چند ماه یا سال را برای سرگرمی به نمایش می‌کشند.

در هر صورت قطعا مردم ایران بسیار آگاه تر و زیرک تر از آن هستند که این نمایش را واقعی تصور کنند زیرا در حد یک نمایش سینمایی هم نبود چه رسد به اینکه قابل باور باشد.


هوشیار
کانال شب نشینی‌هالو



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024