پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 26.08.2013, 4:10

قتل يک شهروند بهايی در بندرعباس

دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۲
هرانا
عطاء الله رضوانی شهروند بهايی ساکن بندرعباس به ضرب گلوله به قتل رسيد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، اين شهروند بهايی ساکن بندرعباس که پيش‌تر بار‌ها از طرف نهادهای امنيتی و دفتر امام جمعه شهر مورد تهديد قرار گرفته بود، شنبه شب گذشته ۲ شهريور ماه در حالی به قتل رسيد که هيچ‌گونه سرقتی از اموال وی صورت نگرفته بود.
يک منبع مطلع در بندرعباس که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: “در شهرما پيش‌تر نيز يک شهروند بهايی بنام (ايرج مهدی‌نژاد) را مسلمانان افراطی با ضربات کارد به قتل رسانده بودند. دوتن هم به نامهای (ميعاد افشار و ايرج می‌دانی) پيش‌تر در پی حمله افراد تندرو بشدت مجروح شده بودند.”
وی در ادامه در مورد فعاليتهای عطاء الله رضوانی گفت: “وی در فعاليت‌های خيريه متعددی شرکت کرده است و با تشکيل يک هيات سه نفره موسوم به خادمان جامعه بهايی، فعاليت‌های مدنی خود را ساماندهی می‌کرد.”
اين منبع در مورد نحوه قتل اين شهروند بهايی اظهار داشت: “تا جايی که اطلاع دارم، ايشان را ربوده و سپس از پشت سر گلوله‌ای به سر وی شليک کرده‌اند.”
يک منبع ديگر که نخواست نامش فاش شود در اين رابطه به گزارشگر هرانا گفت: “عطاء الله رضوانی شب شنبه مهمان دکتر ايرج ميدانی بود. پليس به خانواده وی گفته، هنگام بازگشت قاتلان در ماشين وی کمين کرده بودند و احتمالا وی را با اجبار و زور اسلحه به جاده راه آهن برده و در آنجا تيری از پشت به سر وی شليک می‌کنند. ماشينهای گذری جسد را پيدا کرده و به نيروی انتظامی اطلاع می‌دهند. در حالی که هيچ سرقتی از داخل ماشين وی صورت نگرفته بود.”
گفتنی است، عطاء الله رضوانی دانشجوی اخراجی مهندسی مکانيک بود که در پی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۵۹ از تحصيل محروم شد.

گزارش فوق در ساعت ۲۲:۳۲:۲۲ اصلاح شده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024