جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 17.10.2012, 14:20

گشت ارشاد در خدمت آقازاده‌های تاجر

با برکناری فرمانده پلیس امنیت اخلاقی، پشت صحنه برخی برخوردهای این یگان نیروی انتظامی فاش شده است و به همین دلیل انتظار رسیدگی و برخورد با متخلفین از سوی نهادهای نظارتی و فرماندهی نیروی انتظامی بوجود آمده است.
به گزارش خبرنگار «بازتاب»، گفته می شود آقازاده فرمانده سابق گشت ارشاد در یکی از مجتمع های تجاری بسیار مشهور غرب تهران که با تبلیغات سنگین تلویزیونی افتتاح شده بود، چند باب مغازه اجاره کرده و مشغول شغل شریف کاسبی بود؛ اما از پرداخت اجاره مغازه های خود به صاحب مجتمع خودداری می کند، و صاحب مجتمع نیز زمانی که بدهی این فرد به صدها میلیون تومان بالغ می شود، پیگیری قضایی پرونده را در جهت گرفتن طلب خود آغاز می کند.

با اولین گام های پیگیری، یکباره هجوم ماشین های گشت ارشاد به این مجتمع آغاز می شود و با سختگیری نسبت به خانمها و تغییر یکباره نوع برخورد، عملا این مجتمع تجاری دچار بحران گردیده و فلج می شود.

صاحب مجتمع که مشاهده می کند نه تنها به طلب خود نرسیده، بلکه ممکن است کل مجتمع تعطیل شود، با توسل به چند واسطه، با مسئولین بالاتر این فرمانده ارتباط برقرار می کند که قرار می شود با وساطت آنان، اولا سختگیری نسبت به این مجتمع تجاری متوقف شود و ثانیا اجاره عقب افتاده چند ساله مغازه ها به صورت چند چک در مدت های نسبتا طولانی پرداخت شود.

این برخورد در شرایطی اتفاق افتاده است که پیش از این نیز سختگیری گشت ارشاد نسبت به برخی اماکن خاص و سهل گیری آن نسبت به برخی اماکن دیگر ابهام هایی در مورد این استاندارد دوگانه برای مردم ایجاد کرده بود.

گفتنی است اخیرا سردار احمدی مقدم، فرمانده ناجا هم گفته است: گشت‌های امنیت اخلاقی مطلوب ما نیست اما گاهی مجبور می‌شویم در برابر فردی که نسبت به تذکر بی‌توجهی می‌کند و بعضا با مامور ما نیز درگیر می‌شود، برخورد کنیم.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024