پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 22.09.2020, 19:18

نادر مختاری در بهشت سکینه به خاک سپرده شد

نادر مختاری جان‌باخته در بازداشتگاه کهریزک، در بهشت سکینه کرج به خاک سپرده شد.

به گزارش کلمه، نادر مختاری از معترضان آبان ۱۳۹۸ که در ایام اعتراضات آبان توسط ماموران لباس شخصی با باتوم مورد ضرب و شتم قرار گرفته و ۲۹ شهریور در بازداشتگاه کهریزک جان‌ باخته بود، در بهشت سکینه کرج به خاک سپرده شد.

کلمه پیش از این گزارش داده بود که، نادر مختاری ۳۵ ساله و از معترضان آبان ۱۳۹۸ در شهر کرج بوده‌است که پس از اعتراضات آبان به مدت یک ماه مفقود شده بود؛ خانواده وی پس از یک ماه وی را در حالی که در کما بوده است در بیمارستان شهدای شهر ری شناسایی و پیدا می‌کنند. این زندانی سیاسی و از معترضان آبان به‌علت ضربات باتوم در اعتراضات و وخامت اوضاع جسمی چند ماه در کما بوده است. اما ماموران امنیتی بلافاصله چندی قبل از نوروز ۱۳۹۹ و پس از بهوش آمدن و برخلاف نظر پزشکان متخصص و خانواده به بازداشتگاه کهریزک (سروش ۱۱۱ کنونی) منتقل کرده و در بهداری این بازداشتگاه، با وضعیتی وخیم بستری و زندانی کرده‌اند.

بر اساس گزارش دریافتی کلمه از یک منبع آگاه، خانواده این معترض جان‌باخته بشدت تحت فشار بوده و توسط نهادها و ماموران امنیتی تهدید و وادار به سکوت شده‌اند، این منبع آگاه در ادامه از تهدید پدر نادر مختاری سخن گفته و عنوان کرد: «زمانی که پدر نادر به بازداشتگاه مراجعه و شکایت می‌کند، ماموران او را تهدید می‌کنند و می‌گویند «برو ساکت باش، تو را می‌گیرند و می‌کنند زندان و همان بلای که سر پسرت آوردند برسرت می‌آورند»» به همین دلیل نگرانی‌های در خصوص امنیت خانواده نادر مختاری مطرح شده است.

براساس گفته‌های این منبع آگاه نادر مختاری، پس از بهوش آمدن بر اثر ضربات باتوم دچار معلولیت شده و توانای تکلم کامل را دست داده بود و با لکنت صحبت می‌کرد. با این حال اصرار ماموران امنیتی برای نگهداری وی در بازداشتگاه کهریزک (سروش ۱۱۱ کنونی) منجر به وخیم‌تر شدن حال وی شده و در نهایت روز شنبه ۲۹ شهریور وی درگذشته است.

این منبع آگاه از عدم نتیجه‌گیری پیگیری‌های خانواده این جان‌باخته گفته و ادامه داد تلاش خانواده برای وثیقه گذاشتن و آزادی نادر نتیجه بخش نبوده و حتی وکلای پرونده فرصت و اجازه ورود به پرونده را نیافته‌اند؛ همچنین ضاربان نادر مختاری پس از مدتی کوتاه بازداشت و آزاد شده‌اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024