چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 8 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 06.03.2020, 11:04

عربستان: مسئولیت انتشار بیماری کرونا در جهان با ایران است

میدل ایست نیوز: یک مقام مسئول در عربستان رفتار غیر مسئولانه ایران را برای عدم درج مهر در گذرنامه شهروندان عربستانی که وارد این کشور می شوند، محکوم کرد.

وی گفت: «ایران زمانی این کار را انجام می دهد که ویروس کرونا منتشر شده است، در نتیجه مسئولیت مستقیم انتشار این ویروس و ایجاد خطر جانی برای سلامت جهان بر عهده ایران است چرا که این کار تمام تلاش های بین المللی برای مقابله با ویروس کرونا را از بین می برد و خطر بزرگی را برای کل جهان ایجاد می کند.»

این مسئول از شهروندان عربستانی خواست تا در صورتی که اخیرا به ایران سفر داشته اند، فورا این موضوع را اطلاع دهند و با شماره گیری ۹۳۷ با وزارت بهداشت ارتباط برقرار کنند تا اقدامات لازمی که باید اتخاذ شود به آنها گفته شود.

این منبع تاکید کرد که در صورتی که این شهروندان تا حداکثر ۴۸ ساعت از گذشت صدور این بیانیه این موضوع را اطلاع دهند، از اجرای قانون مدارک سفر و لایحه اجرایی آن مستثنی خواهند شد.

این منبع اشاره کرد که عربستان نسبت به سلامتی شهروندانش اهتمام دارد از این رو به آنها این فرصت را می دهد تا سفر خود به ایران را اطلاع دهند و قانون مجازات در حقشان اجرا نشود و تاکید کرد که شهروندان عربستان به ایران سفر نکنند، چرا که اقدامات شدیدی در حق شهروندان نقض کننده این قانون اتخاذ خواهد شد.

این منبع از ایران خواست تا اسامی شهروندان عربستانی را که از ابتدای ماه فوریه به ایران سفر داشتند، مشخص کند و اظهار کرد که مسئولیت هر شخصی که به این بیماری مبتلا شده باشد بر عهده ایران است و اگر ایران هویت این شهروندان عربستانی را مشخص نکند در واقع سلامت عربستان و کل جهان را تهدید می‌کند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024