جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 09.08.2019, 11:47

«قطری‌ها ۲۲ میلیارد دلار در ترکیه سرمایه گذاری کردند»

خبرگزاری آناتولی

فکرت اوزر، سفیر ترکیه در دوحه، پایتخت قطر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار آناتولی در حاشیه یازدهمین کنفرانس سفرا در آنکارا گفت: قطر از جمله کشورهایی است که در کوتاه ترین مدت بیشترین میزان سرمایه گذاری را در ترکیه انجام داده است. میزان سرمایه گذاری های مستقیم و غیرمستقیم قطری‌ها در ترکیه به ۲۲ میلیارد دلار می رسد.

سفیر ترکیه در دوحه همچنین ادامه داد: خرید ملک کانون توجه این سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است. تقاضای سرمایه گذاران در شش ماه نخست امسال در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته افزایش ۲۰۰ درصدی داشته اشت.

اوزر در ارتباط با شایعات خروج سرمایه قطر از ترکیه گفت: چنین موضوعی توسط مقامات رسمی این کشور مطرح نشده است. بر اساس سیاست رسمی این کشور چنین موضوعی در دستور کار دوحه وجود ندارد. همچنین تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.

وی همچنین افزود: شاید برخی از سرمایه گذاران قطری به دلیل نواسانات ارز در ترکیه فعلا سرمایه گذاری شان در کشور را متوقف کرده باشند. دو کشور دارای روابط ریشه دار با یک دیگر هستند. روابط دو کشور راهبردی است.

سفیر ترکیه در دوحه با اشاره به علاقه مردم قطر برای سفر به ترکیه، اظهار داشت: در سال ۲۰۱۷ بیش از ۴۵ هزار شهروند قطر به ترکیه سفر کردند.

اوزر همچنین خاطرنشان کرد: پس از تحریم قطر توسط برخی کشورهای حوزه خلیج، ترکیه در زمینه تامین نیازهای فوری قطر به ویژه مواد غذایی از این کشور حمایت کرد. پس از این تحریم ها نیز مناسبات تجاری دو کشور ارتقا پیدا کرد.

به گفته وی پیش از تحریم این کشور حجم تجاری بین دو کشور در سال ۲۰۱۶ در سطح ۴۳۵ میلیون دلار قرار داشت که پس از تحریم‌ها به ۷۵۰ میلیون دلار و سال گذشته نیز به ۱.۱ میلیارد دلار رسیده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024