جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 3 May 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Thu, 01.08.2019, 21:46

شلاق زدن پیمان میرزازاده، هنرمند کرد

شلاق زدن پیمان میرزازاده، زندانی عقیدتی و آواز خوان کردی، بی‌رحمی تکان‌دهنده نظام قضایی ایران را نشان می‌دهد

مقامات ایرانی زندانی عقیدتی پیمان میرزازاده را روز یکشنبه ۶ مرداد ۱۰۰ ضربه شلاق زدند. در پی اجرای این مجازات، پیمان میرزازاده دچار درد شدید و تورم در ناحیه پشت و پاها شده است. او در اعتراض به رفتاری که با او شده دست به اعتصاب غذا زده است. 

فیلیپ لوتر، مدیر تحقیقات شمال آفریقا و خاورمیانه در عفو بین‌الملل می‌گوید: «این هولناک است که پیمان میرزازاده تحت چنین مجازات بی‌رحمانه و غیر قابل بیانی قرار گرفته است. شلاق زدن او ماهیت غیر انسانی  نظام قضایی ایران را برجسته می‌کند که وحشیگری را نهادینه و تبدیل به قانون کرده است. او یک زندانی عقیدتی است که فقط بخاطر استفاده از حق آزادی بیان‌اش زندانی شده است و مقامات ایران باید او را فورا و بدون قید و شرط آزاد کنند.»

فیلیپ لوتر افزود: «هیچ توجیهی برای شلاق زدن انسان‌ها وجود ندارد. مجازات شلاق مصداق شکنجه است و بر اساس قوانین بین‌المللی یک جنایت محسوب می‌شود. حکومت ایران با توجه به عضویت در میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی ایران قانونا مکلف است تا این مجازات و انواع دیگر مجازات‌های بدنی مانند قطع اعضای بدن و کور کردن چشم را لغو کند.» 

بر اساس گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پیمان میرزازاده به دوسال حبس و ۱۰۰ ضربه شلاق از بابت «شرب خمر» و «توهین به مقدسات اسلامی» محکوم شده بود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024