شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 4 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 08.07.2019, 11:28

نامه سرگشاده دانشجویان شیراز پیرامون بازداشت مهدی حاجتی

مجمع دانشجویان عدالت‌خواه شیراز خطاب به فرمانده سپاه فجر پیرامون چرایی و چگونگی بازداشت مهدی حاجتی نامه‌ی سرگشاده ای نوشته اند که متن آن را در زیر میخوانید:

جناب آقای سید هاشم غیاثی
فرمانده محترم سپاه فجر استان فارس
سلام علیکم

احتمالاً تا حدودی مطلع از پرونده مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز هستید. پیرامون این موضوع شائبه و سوالاتی در افکار عمومی متوجه مجموعه تحت امر شماست که به سمع و نظرتان می رسانیم.

۱- بعد از انتشار توییت مهدی حاجتی ضابط به طرز عجیب و غیرقابل باوری وی را مانند جانیان و تبهکاران در مقابل چشمان خانواده اش در خیابان بازداشت می کند. این نوع نحوه بازداشت در حالیست که به نظر می رسد این نمونه رفتار از یک ضابط حتی با فرض اثبات و در نظر گرفتن نوع جرم، متناسب با آموزه‌های امنیتی نیست بنابراین می طلبد توضیحات لازم را برای این نوع برخورد از مجموعه تحت امر خود بخواهید و به افکار عمومی منتقل نمایید.

۲- دادستان شیراز مطابق با روال جاری دستگاه قضا در سال های اخیر، اعلام نموده که پرونده مهدی حاجتی امنیتی است و جزئیات این پرونده برای افکار عمومی مبهم و غیر قابل دسترسی است.

اگر به برخی از اتهامات حاجتی در پرونده اش که توسط ضابط، جمع آوری گردیده نگاهی بینداریم، متوجه موضوعی میشویم که شائبه پرونده سازی و استخدام قدرت در مسیر اهداف سازمانی و شخصی و سرکوب دیدگاه های متفاوت را تقویت میکند.

جناب سردار؛ آنچه از پرونده حاجتی به نظر می‌رسد این است که حاجتی بدلیل ممانعتش از اجرایی شدن برخی پروژه‌ها در شهر، و به دلیل عملکرد غیر قبیله گرایانه اش قربانی اجماع اصلاح طلبان و اصولگرایان بر سر «منفعت» گردیده و مجموعه تحت امر شما نیز به این امر دامن زده است.

دستگاه قضا و ضابط به خوبی مطلع هستند برخی از افرادی که هم اکنون در شورای شهر شیراز حضور دارند، دارای پرونده ای بس مشعشع بوده که اگر قرار بر عطف بما سبق باشد(مانند استناد ضابط به مطالب حاجتی در فیس بوکش در سال ۹۳)، قدریقین شورای شهر شیراز از حد نصاب خواهد افتاد؛ کسانی که صلاحیت حضور در شورای شهر نداشتند و با فشار نمایندگان مجلس و فرمانداری، ناپلئونی به این جایگاه رسیدند و حالا بدلیل داشتن همین پرونده سیاه، در قبال بازداشت عجیب و غریب حاجتی سکوت پیشه کرده اند.

مشخصا از شما دو سوال داریم:

۱)آیا فشاری سیاسی روی ضابط پرونده برای برخورد با حاجتی وجود دارد؟ به عبارت ساده تر، آیا مجموعه ای که از برخی تصمیمات حاجتی در دوران مسئولیتش ضربه خورده، با اعمال فشار بر ضابط قصد تسویه حساب دارد؟

۲) آیا مجموعه تحت امر حضرتعالی از برخی تصمیمات حاجتی ناراضی بوده اند، که برای زندانی کردنش به چت های خصوصی او استناد نموده و همچون قاتلان و جانیان راهش را در خیابان مسدود کرده و بازداشتش کرده اند؟ و آیا به فرض اینکه عملکرد حاجتی به مذاق مجموعه تحت امر حضرتعالی خوش نیاید، این نوع برخورد و مواجهه، قانونی و اخلاقی است؟

از شما درخواست داریم جهت شفاف سازی در این موضوع اقدام نموده و اجازه ندهید ظن اقتدارگرایی و غیرقابل پاسخگویی پیرامون مجموعه تحت امرتان در اذهان تقویت شود.

رونوشت:
آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس
حجت الاسلام حاجی زاده نماینده ولی فقیه در سپاه فجر




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024