سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 01.02.2018, 21:52

یکی از بدهکاران بزرگ بانکی از ايران خارج شد

در ادامه فرار متهمان به فساد و بدهکاران بزرگ از ایران به خارج گزارش شده که یک بدهکار بزرگ بانکی از این کشور به خارج سفر کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در حالی که پرونده «ح. ز» به اتهام «خیانت در امانت و تحصیل مال از طریق نامشروع به میزان تقریبی ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع بانک ملت در حال رسیدگی است، نامبرده با ایجاد فشار و لابی‌گری درصدد آن است تا زمین‌های موقوفه خود را در عوض بدهی ۳۰۰ میلیاردی خود به چندین برابر قیمت با بانک تهاتر نماید.»

این در حالی است که نه تنها مطابق ارزیابی کارشناسان رسمی دادگستری ارزش این زمین‌ها بیش از ۵۰ میلیارد تومان نمی‌باشد بلکه یکی از این سه ملک دارای بدهی تقریبی ۳۰ میلیارد تومانی بابت اجاره بهای معوق خود به یک نهاد غیردولتی می‌باشد.

در این گزارش آمده که «ح.ز» پس از اینکه با پاسخ منفی مدیران بانک در خصوص تهاتر این املاک با کل بدهی ۳۰۰ میلیارد تومانی خود مواجه گردید، مجددا برای دومین بار بدون توثیق حتی یک ریال وثیقه با فشار و لابی‌گری اقدام به خروج از ایران کرده است.

به نوشته «تسنیم» این شخص که از او به عنوان «ابر بدرهکار سیستم بانکی» نام برده، با «وجوه بیت‌المال» اقدام به سرمایه‌گذاری در خارج از کشور (انگلیس، امریکا، فرانسه و ...) به نام همسر و فرزندان خود کرده است.

تسنیم در گزارش خود می‌افزاید که این بدهکار بزرگ «کلکسیونی از ماشین‌های میلیاردی، ویلای شخصی» در خارج از ایران از جمله برخی کشورهای اروپایی دارد.

تسنیم مدهی است که نامبرده در بازار خرید و فروش ارز فعال بوده و در برهه‌ای کار واردات پالت‌های ارزی را بر عهده داشته است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024