چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 03.01.2018, 16:16

سازمان ملل به ایران: به حقوق معترضان احترام بگذارید

دبیرکل سازمان ملل متحد از کشته شدن شرکت‌کنندگان در تجمعات و تظاهرات اعتراضی در ایران ابراز تأسف کرد. او از جمهوری اسلامی خواست که به حقوق مردم ایران برای ابراز آزادانه عقایدشان و برگزاری تجمعات صلح‌آمیز احترام بگذارد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، مراتب تأسف خود را نسبت به افزایش شمار کشتگان در جریان اعتراضات علیه حکومت جمهوری اسلامی در ایران اعلام کرد و جمهوری اسلامی را فرا خواند تا به حقوق معترضان صلح‌جو احترام بگذارد.

مقامات رسمی جمهوری اسلامی تایید کرده‌اند که در تجمعات اعتراضی در شهرهای مختلف ایران ۲۱ نفر کشته و بیش از هزار نفر بازداشت شده‌اند.

فرحان عزیز حق، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، از سوی گوترش گفت: «ما از زندگی‌هایی که از دست رفته‌اند متاسفیم و امیدواریم که از اعمال خشونت بیشتر خودداری شود. ما انتظار داریم که به حقوق مردم ایران برای بیان عقایدشان و برگزاری تجمعات صلح‌آمیز احترام گذاشته شود.»

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، روز سه‌شنبه (۱۲ دی / ۲ ژانویه) “دشمنان” کشور را مسئول خیزش مردمی‌ای دانست که از پنج‌شنبه گذشته ایران را به لرزه درآورده است.

ریشه تجمعات و تظاهرات اعتراضی کنونی در ایران به ویژه فشارهای اقتصادی بر مردم است. در این تجمعات شعارهایی نیز از سوی برخی معترضان علیه تمامیت نظام جمهوری اسلامی و شخص رهبر داده شده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024