شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 18 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 22.02.2015, 9:49

طرح تحریم صادرات گاز ایران به اروپا در دستور کار نمایندگان مجلس

ایسنا: نماينده مردم نور و محمود آباد در مجلس از پيگيری تعدادی از نمايندگان برای طرح تحريم صادرات گاز ايران به اروپا خبر داد.
با بيان اين مطلب اظهار کرد: در راستای مواضع مقام معظم رهبری در خصوص مقابله با تحريم‌ها و اقدامات بازدارندگی جمهوری اسلامی  اين موضوع در دستور کار نمايندگان قرار گرفته است.
وی با بيان اين که ايران با داشتن تقريبا ۷۰ درصد گاز دنيا به عنوان منبع بزرگ انرژی به شمار می‌رود گفت: از خرداد ماه روسيه صادرات گاز کشورش به اروپا را قطع کرده و تنها راه برای صادرات گاز به اروپا ايران است.
نماينده مردم نور در مجلس ياد آور شد:‌ در سال ۲۰۰۸ قراردادی با ميزان ۵/۵ ميليارد متر مکعب با ۳۱ صفحه شد که بعدها در سال ۲۰۱۰ با فشار آمريکا اين قرارداد به طور يک جانبه لغو شد. البته صادرات گاز ايران به اروپا مستلزم توسعه پارس جنوبی است و توسعه پارس جنوبی نيز با مشارکت آنها امکان پذير می‌شود.
وی خاطر نشان کرد‌:‌ آمريکايی‌ها اميدشان به اين است که تا در سناريويی که برای طرح‌ها بعدی تشديد تحريم‌ها در نظر دارند به طور عجيبی موضوع صادرات گاز ايران به اروپا را مستثنی کنند. البته مجلس شورای اسلامی به عنوان يک اقدام بازدارنده اين موضوع را در دستور کار خود قرار می‌دهد. چرا که مقام معظم رهبری نيز اخيرا فرموده‌اند اگر آنها تحريم می‌کنند ما چرا تحريم نکنيم.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024