چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 27.06.2013, 11:51

پورنجاتی به روحانی: افکار عمومی را با خود همراه کنيد

پنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۲
آفتاب

احمد پورنجانی با ارسال نامه‌يی به حسن روحانی از وی خواست تا افکار عمومی را با چگونگی انتخاب تيم همکاران خود همراه سازد.

متن نامه پورنجاتی به رييس‌جمهور منتخب به اين شرح است:

از تعارفات می‌گذرم و البته موفقيت شما را در رويکرد اکثريت آرای مردم ايران و انتخاب‌تان به عنوان رياست‌جمهوری تبريک می‌گويم.
پيش از هر سخن، بر اين نکته تاکيد می‌کنم که با شناختی که دور و نزديک، ازگذشته تاکنون از منش و شخصيت فکری و روش سياسی شما داشته‌ام، هم از انتخاب شما و هم نشانه‌های آشکار تحول واقع‌گرايانه در ساحت سياسی کشور، بسی خرسندم. به ويژه ديدگاه‌ها و مواضع انتقادی شما در هشت سال گذشته درباره آنچه بر سر اين ملک و ملت آمد و چيزی جز «آوار گفتمان بی‌پرنسيب عوام‌گرايی انقلابی نمای خودشيفتگی افراطی» نبود، و از همه مهم‌تر و تازه‌تر، شعارها و برنامه‌ها و وعده‌ها و چشم‌انداز‌هايی که در روند تبليغات انتخابات، به گونه‌يی آشکار و شفاف بيان کرديد، دريچه‌های بزرگی از اميدواری را برای اصلاح حرکت وضعی و انتقالی «سپهر قدرت و مديريت» کشور به سوی افق‌هايی شايسته اين مرزبوم و ملت، گشوده است.
در بخش ديگری از اين نامه آمده است: اما، اينک که اندک اندک، از فضای پر شور و احساس ارتباط چهره به چهره با شهروندان عطش‌زده يک جرعه «آرامش و امنيت و اميد به آينده و تنفس در هوای بانشاط» فاصله می‌گيريد و به ناچار در اتاق‌های در بسته و حلقه‌های مشورت با همگرايان و ديگرانی که کم کم سر و کله‌شان از اينجا و آنجا پيدا شده و می‌شود، برای راهبرد‌ها و برنامه‌ها و ترکيب همکاران خود چاره‌انديشی می‌کنيد، لازم ديدم از موضع کسی که هرگز قصد بازگشت به هيچ منصب رسمی و غير رسمی در هيچ بخشی از نظام ندارد، دو نکته را يادآور شوم، هرچند نه برای شما و نه برای افکار عمومی، ناشناخته نيست:

۱- هم شما و هم به ويژه اکثريت شهروندانی که به شما رای داده‌اند، کم يا بيش، اما در مجموع «برداشت و تصور و انتظارات و مقاصد مشخص و روشنی» داشته‌اند و به باور من، «رای معنادار و واجد مضمن مشخص» داده‌اند.
پشتيبانان سياسی موثر شما، آقايان هاشمی و به ويژه خاتمی با بدنه جريان اصلاحات و ناطق‌نوری و ديگر بزرگان سياسی نيز گرچه همواره تصريح کرده‌اند که قصد سهم‌خواهی نداشته‌اند، اما بی‌ترديد به اعتبار شناخت و اميد به آنچه شما وعده داده‌ايد، ششدانگ به ميدان آمدند.

پس: پيشنهاد می‌کنم دست‌کم برای خودتان، اين همه سرمايه را به مثابه يک عهدنامه در قالب يک منشور «اعتقادی - حقوقی – اخلاقی» تدوين و در دفتر کارتان نصب کنيد. چشم بر هم بگذاريد، چهار سال به پايان می‌رسد.

۲- شما همواره بر اصل «شفافيت» در عملکرد دولت، تاکيد داشته‌ايد. بسم‌الله. اين شيوه موجه و خردمندانه را که در اولويت فهرست مطالبات جامعه نيز هست، از همين حالا به کار ببنديد.
چرا به گونه‌يی مستمر و روزآمد، افکار عمومی را درباره آنچه اين روزهای سرنوشت‌ساز که مشغول پخت و پز «تيم همکاران» خود هستيد، منتظر گذاشته‌ايد؟ !
چه اشکالی دارد حتی درباره گمانه‌زنی‌ها و سبک و سنگين کردن‌های انتخاب‌هاتان، افکار عمومی را همراه خود داشته باشيد.
برادرانه از شما می‌خواهم به شعار شفافيت در همه فرآيندها وفادار بمانيد و اطمينان داشته باشيد که همراهی و همدلی بيشتری را از سوی مردم و جريان‌های مورد اعتماد آنان شاهد خواهيد بود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024