شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 13.04.2013, 11:25

آنجلینا جولی در گروه هشت: سمبل مقابله با تجاوز جنسی

خشونت جنسی علیه زنان در مناطق جنگی از جمله مسائل  و موضوع های عمده  در گفتگو های نشست  اخیر وزیران  امور خارجه هشت کشور بزرگ صنعتی جهان، موسوم  گروه ۸ در لندن  بود.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاریها وزیران  علاوه بر صدور اعلامیه ای حاوی توصیه ها تصمیمات  لازم برای  مقابله  با این مشکل، سراغ دعوت از چهره های سرشناس نیز برای چاره چوئی رفته  بودند.

ویلیام هیگ وزیر امور خارجه بریتانیا که میزبان نشست بود ورود آنجلینا جولی بازیگر معروف آمریکایی و نماینده ویژه دفتر کمیسر عالی ملل متحد برای پناهندگان را به مراسم اعلام بیانیه مقابله با خشونت جنسی علیه زنان در مناطق جنگی خوش آمد گفت.

آقای هیگ به خبرنگاران گفت استفاده از خشونت جنسی و تجاوز به زنان و دختران به عنوان سلاحی در مناطق جنگی یکی از بزرگترین و مزمن ترین بی عدالتی ها و ظلم ها در جهان است، که در مقابله باآن کوتاهی شده،  و باید به آن  پایان داد.

وزیر امور خارجه بریتانیا  گفت “خوشحالم اعلام کنم که ما امروز به یک توافق تاریخی رسیدیم. تعهد به همکاری مشترک برای پایان دادن به خشونت جنسی در مناطق جنگی. این افتخاری است که توافقنامه و نحوه عملکرد به  آن را با شما در میان بگذارم”.

آقای هیگ و  خانم جولی،  در ماه مارس سال 2012 در جریان بازدید از یک اردوگاه  آوارگان پناهنده به جمهوری دموکراتیک کنگو، از سرگذشت  قربانیان غیرنظامی  منطقه  ای جنگ زده  با خبر  شدند و به  فاصله ای کمتر از  دو ماه، کمپینی را برای جلوگیری از خشونت جنسی در مناطق جنگی آغاز کردند.

به اعتقاد انجلینا جولی جلوگیری از این خشونت  امکان پذیر است ، به این  شرط  که  یک اراده قوی سیاسی بین المللی نیز وجود داشته باشد.

خانم جولی گفت “من از قربانیان تجاوز، ازبوسنی،  تا جمهوری دموکراتیک کنگو شنیده ام که احساس می کنند دنیا به آن ها اهمیت نمی دهد. چه کسی می تواند آن ها را برای چنین احساسی سرزنش کند؟  آن ها مدت زیادی است که قربانیان فراموش شده جنگ بوده اند.  گرچه خودشان هیچ تقصیری نداشته اند ولی بدترین دردها را متحمل  شده اند.  به اعتقاد من این اهمیت دارد که امروز صدای آن ها  در اینجا شنیده شد.

هیات های نمایندگی کشورهای عضو گروه  هشت می گویند برای مقابله و مبارزه با خشونت جنسی علیه زنان در مناطق جنگی بودجه ای  ۳۵ میلیون دلاری اختصاص داده اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024