شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 03.02.2013, 13:40

پزشکیان: رانت‌خواری‌ها پدر مردم را درآورده است

پزشکیان، از استیضاح کنندگان وزیر کار مشکل اصلی کشور را در قانون گریزی و بی توجهی به قانون دانست.

به گزارش خبر آنلاین، جلسه استیضاح وزیر کار عصر امروز نیز ادامه یافت. در ادامه نطق موافقان این استیضاح مسعود پزشکیان در موافقت با استیضاح با بیان اینکه دعوایی با هیچ کسی نه وزیر و نه آقای مرتضوی ندارم، گفت: من با همین آقای مرتضوی وقتی وزیر بودم صحبت کردم و برخی مشکلات ما را لطف کردند و همکاری کردند حل کردند، آنچه مشکل دارم و معتقدم مشکل اساسی همه این گرفتاری ها هم است بی قانونی است.

وی افزود: برخی می گویند الان چه وقت استیضاح است من هم می گویم الان وقت استیضاح نیست، تورم غوغا می کند، مردم بیکارند، رانت خواری‌ها در جامعه پدر مردم را درآورده است، شب می خوابی صبح بیدار می شوی می بینی که پولت نصف شده است. صبح قیمت می‌گیری تا ظهر که قیمت بگیری قیمت ها عوض شده است.

نماینده تبریز با بیان اینکه همه مشکلات ناشی از سوءمدیریت است، ادامه داد: من نه براساس قانون که براساس قرآن و حدیث حرف می زنم. حضرت علی در نامه به مالک اشتر وقتی از کارگزاران صحبت می کند می فرماید نظر کن در کار کارگزاران. شاخص می دهند می گویند که چه کسانی را انتخاب کنید. اگر ما افراد را با این شاخص ها انتخاب کردیم و به این گرفتاری افتادیم باید به این کلمات شک کرد اما اگر به حرف علی گوش ندادیم حق مان است این وضعیت که در آم گرفتار شده ایم.

پزشکیان گفت: حضرت می فرمایند باتجربه ها را بر سر کار بیاور. از روی دوستی و جبهه بازی و گروه ماست و دسته ماست ادم بر سر کار نگذارید. هر کس این کار را بکند و بدون تجربه و دانش آدم بر سر کار بیاورد خیانت و ظلمی را به مردم و جامعه کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه افرادی را باید بر سر کار آورد که صالح باشند، خاطرنشان ساخت: آدم با تجربه باید بر سر کار بیاید آدمی که گردنش مشکلی ندارد، پرونده ندارد بر سر کار بیاور. صالح کسی است که علم و ایمان و توان و مهارت دارد چرا باید این افرادی را بیاوریم که هیچ تخصص و علمی ندارد.

نماینده تبریز با بیان اینکه آیا همه این مسائل تقصیر آمریکا است، گفت: هر مشکلی در این مملکت به وجود می آید به خاطر تحریم هاست؟ به خدا اینگونه نیست در دنیایی که ما زندگی می کنیم در دنیایی که ما هستیم هیچ مشکلی وجود ندارد که راه حل نداشته باشد،آنها هر غلطی می خواهند بکنند اگر ما عالمانه و با اعتقاد و باور عمل کنیم نمی توانند کاری کنند.

پزشکیان مشکل اصلی را در سومدیریت ها دانست و تاکید کرد: ما در مدیریت افرادی را سر کار آوردیم که شاخص و توانایی آن را ندارد. من نمی گویم پرونده دارد یا نه، من می گویم تجربه و علم ندارد، ما چطور بنگاهی که با 32 میلیون انسان سرکار دارد را به او بسپاریم این خیانت به مردم و مملکت است. آدم خوبی است، حزب اللهی است قبول اما تجربه و علم و مهارت ندارد و گرفتاری های ما از همین جا آغاز می شود. تا زمانیکه ما برای پست های مهم کشور آدم‌های عالم نیاوریم آش همین اش است و کاسه همین کاسه!

وی تاکید کرد: مشکل گرانی و تورم و سایر مسائل اقتصادی از همینجا نشات می گیرد. اسیتضاح به خاطر این است که بگوییم اگر قرار است مشکلات حل شود باید کارشناس سر کار بیاوریم. اینکه کسی تصور کند می تواند پایش را فراتر از قانون بگذارد مشکل ایجاد می شود.

پزشکیان با تاکید براینکه در این مملکت هیچ کس حتی رییس دولت حق ندارد خلاف قانون عمل کند، گفت: وقتی قانون چارچوب را مشخص کرده کسی حق دور زدن قانون را ندارد. تمام مشکلات از بی قانونی است مجلس در راس امور است، مجلس باید تصمیم بگیرد نه جایی دیگر، مجلس تعیین کننده است اما در برخی جاها قصور کردیم ما می گوییم دولت باید براساس قانون عمل کند و مشکل دیگری با کسی نداریم.

وی در پایان خطاب به نمایندگان گفت: طوری نشود که ما مضحکه مردم شویم که بگویند شما هرکاری می خواهید بکنید دولت کار خودش را می کند. ما جز قانون از دولت چیزی نمی خواهیم.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024